با ما همراه باشید

اتاق خبر

تقدیر فرمانداری و اداره ارشاد شهرستان ورامین از خبرنگاران

خبر استان : آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان ورامین با حضورمحسن خوانساری فرماندار، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران، جعفر کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین وخبرنگاران، اصحاب رسانه و قلم در تالار ضیافت این شهرستان برگزار شد.

محسن خوانساری فرماندار شهرستان ورامین در این آئین تجلیل از خبرنگاران افزود: خبرنگاری از مشاغل خطیر، پر اهمیت و تأثیرگذاری است که در تنویر افکار عمومی، جهت دادن به افکار و روشن نمودن مواضع جامعه نقش به سزایی را ایفا می نماید .

وی ادامه داد: خبرنگاران به عنوان گوش شنوا و چشم بینای جامعه می توانند بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه را مشاهده نموده و با انعکاس اخبار صحیح و دقیق به مسوولان زمینه رفع موانع توسعه در جامعه را فراهم آورند.

خوانساری بیان داشت: خبرنگاران در دورانی که پیشرفت های علمی به گونه ای نبود که امکان دسترسی سریع به اخبار و اطلاعات میسر باشد باز هم کار خود را به درستی انجام دادند و مردم را با واقعیت هایی نظیر انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا کردند و امروز حقایق این دوران طلایی نتیجه تلاش و همت خبرنگاران می باشد.

نماینده دولت در شهرستان ورامین گفت: امروز شاهدیم در شرایطی که رژیم اشغالگر قدس تلاش دارد تا از درج اخبار مربوط به جنایات رخ داده در نوار غزه جلوگیری کند باز هم خبرنگاران با وجود تمامی خطراتی که در آن منطقه وجود دارد در محل حاضر می شوند و اخبار این جنایات را به گوش جهانیان می رسانند .

وی تصریح کرد: اگر امروز تمامی جهانیان علیه جنایات اسرائیل غاصب موضع گیری کرده و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه به پا می خیزند به دلیل اطلاع رسانی صحیحی است که خبرنگاران از جنایات اسرائیل علیه مردم غزه انجام داده اند.

خوانساری گفت: مردم شهرستان ورامین به دلیل یکی از مناطق تأثیرگذاراستان تهران و کشور مطالبات به حقی دارند که خبرنگاران می توانند با پرداختن به آنها و اطلاع رسانی صحیح و دقیق از این خواسته ها، شهرستان را در دست یابی به آن یاری رسانند.

فرماندار ورامین افزود: تمامی خبرنگاران مشاوران فرماندار و مسوولان ادارات شهرستان ورامین می باشند و می توانند با بیان حقایق جامعه به آنان، در رفع مشکلات و موانع موجود در توسعه و پیشرفت شهرستان یاری رسانده و با ارائه خدمات ارائه شده از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم، روح امید و نشاط را در جامعه ساری و جاری نمایند.

وی بیان داشت: همه افراد و به ویژه خبرنگاران می باید دست در دست هم و با اتحاد و همدلی در مسیر خواست مردم حرکت کرده و شرایط را برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم فراهم کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران در طول دوران خدمت خود می باید به گونه ای عمل نمایند که گرهی از مشکلات مردم و جامعه باز کند و آیندگان با مرور عملکرد آنان به این واقعیت برسند که افرادی صدیق و درستکار زمینه پیشرفت جامعه خود را فراهم نمودند.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی گفت : خبرنگاران وظیفه بسیار خطیری بر عهده دارند به گونه ای که پیشرفت های محسوس جامعه را می توان نتیجه تلاش و همت آنان دانست .

وی افزود : مسوولین می باید در مواجهه با مطالب ارائه شده از سوی خبرنگاران ظرفیت نقدپذیری خود را بالا برده و با درک صحیح از اطلاعات ارائه شده، در جهت رفع مشکلات اقدام کنند که البته در بیان مطالب ارائه شده بایستی حرمت افراد نیز حفظ شود.

وی بیان داشت: در دیداری که مسوولین شهرستان ورامین با معاون اول رئیس جمهور و استاندار تهران داشتند نتیجه این اطلاع رسانی به خوبی مشاهده شد به گونه ای که مطالبه بسیار مهم مردم و مسوولین شهرستان ورامین در تشکیل استان خرداد به محوریت ورامین مورد توجه این دو مسوول قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران از کم توقع ترین اقشار جامعه هستند که با جان و دل نسبت به اطلاع رسانی صحیح و دقیق به جامعه اقدام می کنند و با فعالیت خود پیشرفت و توسعه جامعه را میسر می کنند.

جعفر کاظمی گفت : رسالت خبرنگاران در اطلاع رسانی به مردم و مسوولین آنان را در معرض آسیب های فراوانی قرار می دهد ولی شاهدیم که این قشر مهم و تأثیرگذار جامعه در بحرانی ترین شرایط حاضر شده و رسالت خود را بدون منت انجام می دهند.

وی با گرامیداشت یادو خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: شهید صارمی با وجود خطرات در افغانستان ایستاد و به وظیفه خطیر خبررسانی خود عمل کرد.

کاظمی، صداقت، امانتداری، شجاعت، تیزبینی، قدرت تحلیل درست مسایل ورویدادهای جامعه وانعکاس به موقع آنها را از ویژگیهای بارز یک خبرنگار اعلام کرد.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.