با ما همراه باشید

اتاق خبر

تحقق۲۰ میلیارد و ۶۸۰ میلیون از بودجه ۴۸ میلیارد تومانی شهرداری ورامین /مناطق محروم در اولویت کاری

خبر استان : شهردار ورامین در نشستی با اصحاب رسانه عملکرد 9 ماهه خود در شهرداری ورامین را تشریح کرد.

مهندس علی حیدریان  گفت: بودجه سال ۹۲ شهرداری ورامین ۳۶ میلیارد تومان بوده است و افرادی که قبل از ما کار می کردند به مدت ۲۲۵ روز ۲۰ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان محقق کردند که حدود ۵۸ درصد بودجه است و در این مدت که ۱۴۰ روز بنده در حال خدمت بودم ۲۰ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان بودجه شهرداری ورامین محقق شده است که حدود ۵۷٫۵ درصد بودجه است؛ در بودجه یکساله ۱۳۹۲ شهرداری ورامین ۴۱ میلیارد و ۵۶۹ میلیون تومان محقق شده است، یعنی یک افزایش پنج میلیاردی را در سال ۹۲ داشته ایم.

وی بیان کرد: برای سال ۹۳، ۴۸ میلیارد تومان بودجه برای شهرداری ورامین در نظر گرفته شده است که ۱۵ اردیبهشت ماه به ما ابلاغ شده یعنی حدود ۴۵ روز بدون بودجه شهرداری را می گذراندیم و نتوانستیم ابلاغ بودجه مان را بگیریم و بعد از یک ماه و ۱۵ روز بودجه را به ما ابلاغ کردند.

این مدیر شهری ادامه داد: در زمانی که بنده شهرداری را تحویل گرفتم ۱۱ میلیارد تومان شهرداری ورامین بدهی داشت و الان تقریباً توانسته ایم این ۱۱ میلیارد تومان بدهی شهرداری را پرداخت کنیم.

اولویت کار شهرداری ورامین مناطق محروم است

وی در رابطه با اولویت بندی هایی که برای شهرداری ترسیم شده است، گفت: اولویت کار را مناطق محروم گذاشته ایم به طور مثال مشکل فاضلاب خیابان شهید صیفی در شهرک مدرس را با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برطرف کردیم.

حیدریان اضافه کرد: در مناطقی مانند گل تپه، کاظم آباد، کهریزک، روغن کشی پیاده رو سازی انجام شده است و کمربندی جنوبی را با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان انشاءالله در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: آسفالت کهریزک به کلاته، بهسازی کانال صادقعلی، جدول و زیر سازی خیابان عسگر آباد، احداث فاز یک دانشگاه علمی کاربردی، لکه گیری و روکش آسفالت، پیاده رو سازی از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: یکی از اولویتهایی که در روز معارفه هم به آن اشاره کردم بازگشایی های شهر ورامین است و در چند نقطه گره کور داریم که هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت بازگشایی ها توافق کرده ایم که از جمله این بازگشایی ها خیابان ۱۶ متری شهیدان احمدی پور است که نقشه آن را تهیه کرده ایم و در حال ارسال به شوراست و اگر توافق آخر هم اجرایی شود، خیابان شهیدان احمدی پور از سمت خیابان شهید بهشتی بازگشایی می شود و به عمروآباد می رسد و یکی از معضلات ترافیکی برطرف می شود.

شهردار ورامین افزود: کلیه توافقات خیابان ۱۲ فروردین برطرف شده است و همچنین در خیابان شهید بهشتی شهرک مدرس بالای ۱۰ توافق انجام شده و می توانیم آن خیابان را باز کنیم و معضلات ترافیکی را برطرف کنیم و در کاظم آباد تعدادی خانه و مغازه بود که بیش از ۲۰ سال شهرداری نتوانسته بود آن را باز کند که ما توافق، تملک و تخریب کردیم و اکنون در مرحله زیرسازی و آسفالت است.

وی در ادامه گفت: خیابان ۲۲ بهمن در کارخانه قند را نیز با کارخانه قند توافق کرده و بعد از جابجایی تیرهای برق و زیر سازی و آسفالت، خیابان کاملاً به موازات خیابان شهید چمران باز می شود و هر دو خیابان یکطرفه می شود.

حیدریان اضافه کرد: برای جاده حسین رضا با سنگ بری میرعبدالهی و هیئت امنای مسجد امام حسین(ع) توافق کرده ایم و انشاءالله در آینده یکی از مشکلات ترافیکی خیابان حسین رضا حداقل در ورودی آن برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد تعاونی مسکن فرهنگیان است که مراحل آخر آن را طی می کنیم که اگر آن هم مراحل آخرش را در کمیسیون ماده پنج استانداری حل شود آن ۲۰ متری هم باز می شود و مشکل ترافیکی جاده حسین رضا برطرف می شود.

پیش بینی چهار پل هوایی با پله برقی در بودجه سال ۹۳ شهرداری ورامین

این مدیر شهری در ادامه افزود: اولین پله برقی شهرستان روبه روی بیمارستان ۱۵ خرداد به بهر برداری رسیده است؛ چهار پل هوایی با پله برقی در بودجه سال ۹۳ شهرداری پیش بینی شده که قراردادش را بسته ایم و پیمانکارش انتخاب شده است و به زودی استارت کار زده خواهد شد.

وی یادآور شد: سه میلیارد تومان قرارداد آسفالت است که در سطح شهر بنا به اولویتی که شهرداری و شورا تشخیص بدهد، اجرا می شود و پیمانکار آن انتخاب شده است.

حیدریان ادامه داد: در رابطه با فضای سبز مشکلی که در شهر وجود دارد آبیاری با تانکرها و به شیوه سنتی است که ما مزایده و مناقصه آبیاری تحت فشار و قطره ای را برگزار کرده ایم و به دنبال پیمانکار هستیم که امسال فاز یک را از پل ۱۵ خرداد تا خیابان ۱۵ خرداد اجرا کنیم.

وی پایان گفت: ۱۷۰ هکتار به بافت فرسوده اضافه شده است و جمعاً ۴۲۰ هکتار بافت فرسوده داریم، همچنین نقشه مجموعه فرهنگی ورزشی شهرداری تهیه شده و مناقصه آن برگزار شده است که مجموعه احداث شود و با بخش خصوصی در خصوص تهیه دو سردر برای ورودی شهر صحبت شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.