با ما همراه باشید

اتاق خبر

تپه تاریخی پوئینک یا کمربندی جنوبی قرچک

مرحله دوم کاوش در تپه تاریخی پوئینک قرچک بیست‌ و هفتمین روز خود را طی می‌کند، جایی که میراث فرهنگی از اهمیت تپه باستانی و شهرداری بر اهمیت کمربندی جنوبی تاکید دارند.

شهردار قرچک: آثار باستانی نیست، کمربندی بزنیم/ میراث فرهنگی: منتظر باشید.
محسن خرمی شریف شهردار قرچک در خصوص تپه باستانی پوئینک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از قرچک اظهار داشت: در حال‌ حاضر تپه باستانی پوئینک در حال بررسی و کاوش توسط متخصصان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است و در سری اول کاوش هیچ‌چیز مهمی یافت نشد.

وی گفت: بنده و همکارانم در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر اعتقاد داریم که باید از آثار باستانی و میراث فرهنگی حفاظت کنیم به شرطی که آثاری در آن باشد و در سری اول این امر محقق نشد و در کاوش دوم نیز تاکنون هیچ چیز خاصی پیدا نشده است.

خرمی شریف افزود: مسوولان میراث فرهنگی اعتقاد دارند که در سری دوم کاوش رصد نهایی انجام می‌شود که در حال حاضر ۲۷ روز از کاوش دوم می‌گذرد و هیچ مورد خاصی گزارش نشده است.

شهردار قرچک تصریح کرد: با راه‌اندازی فاز اول و دوم کمربند جنوبی قرچک این کمربندی در فاز آخر قرار دارد و مشاهده می‌کنید که در ساعت‌های پیک رفت‌ و آمد وسایل نقلیه 2 شهرستان هم‌جوار، شهروندان در ترافیک انتهای کمربندی حدفاصل میدان پوئینک گرفتار می‌شوند که نیازمند بازگشایی فاز سوم کمربندی جنوبی هستیم.

وی گفت: اگر کاوش نهایی و جواب کلی در خصوص تپه باستانی پوئینک صادر شود، فاز سوم کمربندی جنوبی در عرض یک ماه به بهره‌برداری خواهد رسید چراکه دیگر مردم گرفتار ترافیک کمربندی جنوبی نشوند.

خرمی شریف تأکید کرد: کمربندی جنوبی قرچک از اهمیت بالایی برای مردم دشت ورامین برخوردار است، چراکه این کمربندی شاه‌راه ورود و خروج و تردد مردم شهرستان‌های قرچک و ورامین و همچنین قرچک است و باید به‌ دور از احساسات تصمیم‌گیری شود.

جواب نهایی کاوش تپه پوئینک توسط رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی صادر می‌شود

مریم خدابنده سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قرچک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از قرچک در خصوص تپه باستانی پوئینک اظهار داشت: حفظ آثار میراث فرهنگی و گردشگری از اولویت‌های هر شهروند ایرانی است، چرا که میراث فرهنگی از گذشتگان برای ما به ارث رسیده است.

وی گفت: در سری اول کاوش تپه باستانی پوئینک هیچ‌چیز خاصی پیدا نشد و در حال حاضر کاوش مرحله دوم در حال انجام است و جواب نهایی کاوش را رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اعلام خواهد کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرچک بیان داشت: تا زمانی که کاوش مرحله دوم به‌ طور کلی انجام نشود هیچ‌کس نمی‌تواند جواب نهایی در خصوص تخریب یا باقی‌مانده تپه باستانی را صادر کند.

خدابنده در پایان گفت: جوابیه کلی کاوش در پایان سری دوم صادر خواهد شد. این جوابیه توسط رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی به مسوولان استان و شهرستان ابلاغ می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.