با ما همراه باشید

اتاق خبر

از نصب ۵۳۵ دستگاه کنتور هوشمند تا شناسایی ۹ حلقه چاه آب غیرمجاز در استان تهران

مدیر امور منابع آب شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا گفت: چهار حلقه چاه آب غیرمجاز طی یک روز کاری در محدوده عملکرد این امور شناسایی شد.

محمدرضا گیتی پژوه اظهار داشت: در راستای نیل به اهداف طرح احیا و تعادل بخشی با اخذ حکم قضایی تعداد چهار حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شد که پس از پایان مهلت اخطاریه نسبت به مسدود کردن آنها اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی این امور حفاظت و حراست از منابع آبی است، هشدار داد: با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی به شدت برخورد خواهد شد.

شناسایی ۵ حلقه چاه غیرمجاز

مدیر امور منابع آب دماوند از شناسایی پنج حلقه چاه آب غیرمجاز با تلاش همکاران گشت و بازرسی در تعطیلات عید نوروز امسال خبر داد.

مصطفی عباسی گفت: با حضور پرسنل گشت و بازرسی در تعطیلات عید نوروز امسال به منظور مقابله با تخلفات مربوط به منابع آبی در شهرستان دماوند تمهیدات لازم صورت گرفت .

وی ادامه داد: در این مدت ۱۰ مورد شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در بستر و حریم مجاری آب‌های سطحی انجام و اخطاریه لازم نیز صادر و همچنین لایروبی بستر رودخانه سیاهرود آغاز شد.

این مسئول با بیان اینکه در راستای مقابله با تخلفات منابع آب زیرزمینی پنج حلقه چاه آب غیرمجاز در این مدت شناسایی شد، اظهار داشت: همچنین ۲ مورد ادوات حفاری غیرمجاز توقیف و به پارکینگ تحت نظارت امور منتقل شد.

عباسی خاطر نشان کرد: امور منابع آب دماوند بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

نصب ۵۳۵ دستگاه کنتور هوشمندتوسط امور منابع آب تهران وپردیس در سال گذشته

از نصب ۵۳۵ دستگاه کنتور هوشمند تا شناسایی ۹ حلقه چاه آب غیرمجاز در استان تهران

به گفته مدیر امور منابع آب تهران و پردیس، ۵۳۵ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه‌های پروانه‌دار تا پایان سال ۱۴۰۱ در محدوده عملکرد این امور نصب شد.

وحید مرادی نسب افزود: با توجه به وضعیت بحرانی سفره آب زیرزمینی دشت تهران بدلیل افت سطح آب زیرزمینی، برداشت‌های بی‌رویه و بدون برنامه از آبخوان، به منظور امکان مدیریت منابع آب و کنترل میزان بهره‌برداری از چاه‌های پروانه‌دار و کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی دشت ضروری است همه چاه‌های پروانه‌دار به کنتور حجمی و هوشمند مجهز شوند.

وی اظهار داشت: این امور در راستای انجام تکالیف قانونی و با پیگیری‌های به عمل آمده نسبت به نصب ۵۳۵ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند توسط مالکین بر روی چاه‌های مجاز با مصارف،صنعت، خدمات، کشاورزی و خانگی حوزه عملکرد اقدام و این گام مهمی در جهت مدیریت مصرف بر منابع آب زیرزمینی است.

مرادی نسب خاطرنشان کرد: نصب کنتور بر روی چاه‌ها از طرح‌های مهم طرح تعادل بخشی بوده که امور منابع آب تهران و پردیس در جایگاه حاکمیتی خود این پروژه را جهت مدیریت منابع آب شهرستان پیگیری ویژه خواهد کرد.

حوزه عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران با وسعتی درحدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوه‌های البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استـان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود و دارای جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و حوزه عملکرد آن شامل کل استـان تهران وحوزه آبریز سـد لار در استان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد، تهران – کرج، ورامین، دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد است.

منبع: تهران نیوز

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.