با ما همراه باشید

تریبون آزاد

جلسه شورای اداری شهرستان ورامین برگزار شد

خبر استان : جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با حضور شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در فرمانداری ورامین برگزار شد.

در این جلسه که روز دوشنبه در محل فرمانداری ورامین برگزار شد ، مسائل و مشکلات پیش روی توسعه شهرستان بررسی و راه کارهای رفع مشکلات و موانع موجود ارائه گردید.

**از امروز به فکر تأمین آب در تابستان سال آینده باشیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران در این جلسه با تأکید بر لزوم بهینه سازی مصرف آب گفت: مشکل کمبود آب جدی است و از امروز باید برنامه ریزی مناسب جهت تأمین آب مورد نیاز در روزهای پایانی سال و همچنین تابستان سال آینده صورت گیرد.

منصور جنتی گفت : خوشبختانه مدیریت مصرف آب و برنامه ریزی مناسب مسوولین باعث شد تا شهرستان ورامین با دارا بودن بیش از 50 هزار مشترک کمترین مشکل را در تأمین آب شرب سالم و بهداشتی احساس نماید و هیچ گونه قطعی آب در تابستان در این شهرستان رخ نداد .

وی افزود : گذر از بحران کمبود آب نباید افراد را از توجه به مدیریت مصرف آب غافل نماید و از امروز باید به فکر تأمین آب روزهای پایانی سال که مصرف آب افزایش می یابد و همچنین تابستان سال آینده باشیم.

وی تصریح کرد: به منظور تأمین آب مورد نیاز شهروندان ورامین 4 حلقه آب جدید حفر گردیده ضمن این که عملیات خط انتقال 800 آب ورامین نیز در دست اقدام بوده و آماده برگزاری مناقصه تعیین پیمانکار می باشد.

جنتی گفت : تلاش می شود با اصلاح شبکه های فرسوده ، شناسایی مشترکین پرمصرف و مشترکین غیر مجاز توزیع آب را مدبریت نموده و آب را به بهترین نحو به مشترکان برسانیم.

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران گفت: یکی از نگرانی های مسوولین اجرای پروژه فاضلاب شهرستان است که با وجود تخصیص اعتبار 6 میلیارد تومانی و اجرای 40 کیلومتر شبکه انتقال ، برای اجرای تصفیه خانه به اعتبار بیشتری نیاز داریم که بخش خصوصی می تواند در این بخش یاریگر دولت باشد که خوشبختانه استقبال مناسبی در این زمینه صورت گرفته که در صورت تأئید این مهم از سوی آبفای کشور این طرح نیز عملیاتی می شود.

**توجه به فرهنگ از وقوع جرم در جامعه می کاهد

رئیس دادگستری ورامین نیز در این جلسه با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ سازی در جامعه گفت : توجه به فرهنگ ازوقوع جرم و بزه در جامعه می کاهد و در این امر تمامی دستگاه های فرهنگی بایستی وارد میدان شوند.

عبادالله میرزایی گفت: از زمانی که بشر وجود داشته جرم و بزه نیز در جامعه پدید آمده، بخشی از افراد جامعه هنجارها را می شکنند و توان عظیمی از جامعه را برای مقابله با این جرم هدر می دهند.

وی بیان داشت: جرم و بزه آثار مخرب بسیاری در مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و روانی بر جای می گذارد و بخش عظیمی از نیروی فعال جامعه را از حضور در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی محروم می سازد.

وی تصریح کرد: متاسفانه اکثر افرادی که در زندان به سر می برند ، از اقشار جوان و فعال جامعه هستند که اغلب به دلیل بیکاری مرتکب جرم و جنایت شده و از بسیاری از فرصت های اجتماعی محروم شده اند.

وی گفت: عوامل بسیاری مانند طلاق و اعتیاد در بروز جرم و بزه در جامعه نقش دارند و این امر مسوولیت مدیران و مسوولین فرهنگی را در اطلاع رسانی صحیح به دانش آموزان و دانشجویان بیشتر می کند و در این امر آموزش و پرورش و دانشگاه باید ورود جدی تری داشته و اطلاع رسانی مناسبی داشته باشند.

میرزایی گفت : بی شک این نقض و کمبود از ما مسوولین است که نتوانستیم شرایطی را فراهم کنیم که جرم کمتری در جامعه رخ دهد، اگر ما به درستی به وظیفه خود عمل می کردیم و مسوولیت پذیر بودیم امروز شاهد انبوه زندانیان در بند نبودیم.

وی تأکید کرد: تمامی نهادهای فرهنگی اعم از دانشگاهیان و آموزش و پرورش وظیفه دارند تا با فرهنگ سازی از بروز جرم در جامعه جلوگیری نمایند.

**عمل نکردن مسوولین به وعده ها باعث بدبینی مردم به نظام می شود

امام جمعه موقت ورامین نیز در این جلسه گفت: عمل نکردن مسوولین به وعده ها باعث بدبینی مردم به نظام می شود.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی گفت: شهرستان ورامین از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است و امام راحل و مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده اند که مردم این شهرستان حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند ولی تاکنون حق این مردم به درستی ادا نشده است .

وی افزود: در دولت قبل شهرستان ورامین درست یا غلط تجزیه شد و قرچک و پیشوا از این شهرستان جدا شدند و با این کار ورامین ضعیف شد و وعده دولت قبل نیز در ارتقاء ورامین به فرمانداری ویژه محقق نشد.

وی گفت :مسوولین باید به داد ما برسند و با عملی کردن قول دولت قبل به مردم این شهرستان در ارتقاء جایگاه این منطقه، زمینه خدمت رسانی بیشتر به مردم ورامین را فراهم کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران بیان داشت: مشکل بیکاری مردم شهرستان را با درد و رنج همراه ساخته است، خانواده ها با زحمت و مشقت پول شهریه فرزندان را تأمین می کنند ولی با پایان یافتن درس جوان مجبور است بیکار در خانه بماند که یقینا اگر تشکیلات اجرایی شهرستان ارتقاء یابد، ظرفیت های جدیدی به وجود آمده و بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.