با ما همراه باشید

اتاق خبر

مسئولیت سنگین روابط عمومی ها در ترویج فرهنگ اسلامی

خبر استان : مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران گفت: مسوولیت روابط عمومی ها در ارویج فرهنگ اسلامی در دستگاههای اجرایی سنگین و ستودنی است.

علیرضا مهدوی شاهرودی  درمجمع روابط عمومی های ادارات و نهادهای پاکدشت که درمحل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: بسیاری از رسانه های تغییرسبک زندگی و ترویج فرهنگ مصرف گرایی را از اهداف خود دانسته و ما در جامعه بایستی برای مقابله با استفاده از ارزش های ناب اسلامی همانند عید غدیر، قربان و سایر اعیاد و آیین سنتی و مذهبی به بهترین شکل بهره برداری کنیم.

وی با باشاره به اینکه عصر حاضر، دوره رسانه، ارتباطات و فناوری اطلاعات است ، افزود: مدیران و مسوولان روابط عمومی دستگاههای اجرایی نیز با تغییر نگرش از سنتی به مدرن می بایست با نگاه علمی و استفاده از تمام ظرفیت ها به خوبی نقش ایفا کنند.

وی تصریح کرد: رسانه های مجازی دو رویکرد تهدید و فرصت را در جامعه مهیا می کنند، برخی از این رسانه ها، آسیب هایی برای ما به وجود آورده اند ولی نمی توان واقعیت نقش و حضور مؤثر آنها در جامعه راا نکار کرد.

مشاورفرهنگی استاندار تهران اظهارداشت: رشد و فراگیری برخی از شبکه های اجتماعی به حدی است که امروز شاهدیم یکی از شبکه ها از نظر تعداد عضو، به عنوان سومین کشور دنیا محسوب می شود پس نمی توان نقش آن را نادیده گرفت.

وی اضافه کرد: تأثیرات رسانه ها در دنیای امروز به جایی رسیده است که آنان می توانند با قدرت نفوذ خود حکومت ها را به قدرت رسانده و یا ساقط کنند.

وی بیان داشت: امروز شاهدیم که رسانه های بیگانه برای ضربه زدن به ارزش های دینی ملت ایران کار را بین خود تقسیم کرده اند و با به وجود آوردن حوزه های اجتماعی و خانوادگی هدفمند و سازماندهی شده که نباید با این هجوم رسانه ای دشمن، مدیران روابط عمومی و رسانه ای سلبی و دفعی برخورد کنند.

مهدوی شاهرودی، تصریح کرد: وجود رسانه های مجازی فرصت مغتنمی است تا ما بتوانیم ارزش هایی مانند غدیر را که هویت و مایه فرهنگی جامعه است را در این فضا نشر و ترویج دهیم.

مهدوی شاهرودی با اشاره به نقش منحصر به فرد روابط عمومی ها از طرح بسیج رسانه ها خبر داد وگفت: به دنبال نمایش اهداف واقعی نظام و دولت توسط روابط عمومی ها دراستان تهران هستیم.

وی همچنین هدف از تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی ها را استفاده از ظرفیت حداکثری روابط عمومی ها مطرح کرد و افزود: باید خدمات نظام و دولت تدبیر و امید به بهترین نحو و در همه ابعاد ارائه و روشن شود که روابط عمومی ها وظیفه دارند با پرهیز از اقدامات جزیره ای به تبیین ابعاد مختلف فعالیت ها و خدمات نظام و دولت بپردازند.

در ادامه فرماندار پاکدشت گفت: این شهرستان با ظرفیت های بسیار درصنعت، معدن و کشاورزی در جوار پایتخت کشورمغفول مانده است.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: خوشبختانه جنبش رسانه ای مناسبی در استانداری تهران شکل گرفته که ایجاد شور و نشاط در صنعت و کشاورزی نتیجه این جنبش است.

وی با بیان اینکه نقش رسانه ای و روابط عمومی زمینه شور و نشاط در حوزه صنعت و کشاورزی بسیار حائژ اهمیت است، تصریح کرد: امروز شاهدیم که شرایط ایجاد اشتغال در شهرستان پاکدشت رو به افزایش است و صاحبان صنایع و مشاغل هم از این بابت خوشحال هستند.

فرماندار پاکدشت با اشاره به نفش به سزای روابط عمومی ها در توسعه فعالیت دستگاه ها اظهار داشت: هرچه روابط عمومی ها فعال تر شوند، تدابیر بهتری ارائه می کنند و سر انجام موجب موفقیت آن دستگاه خواهد شد.

همچنین در پایان جلسه، انتخابات هیأت رییسه روابط عمومی های پاکدشت برگزار و ‘محمد فرخی’ مسوول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت، ‘فرامرز مولایی’ مسوول روابط عمومی شهرداری پاکدشت، ‘سعید فکری’ مسوول روابط عمومی اتاق اصناف پاکدشت، ‘مجید میرشجاعی’ مسوول روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پاکدشت و ‘عبدالحسین پازوکی’ مسوول روابط عمومی شهرداری شریف آباد به عنوان اعضای هیات رییسه انتخاب شدند.

‘میررضا هاشمی’ مسوول روابط عمومی اداره گاز به عنوان بازرس و علی محمدی مسوول روابط عمومی اداره برق به عنوان خزانه دار این شورا انتخاب شدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.