با ما همراه باشید

اتاق خبر

تقدیر نیکزاد از حمایت شهردار فرون آباد جهت ساخت 2 هزار مسکن ارزان قیمت

خبر استان: مدیرعامل گروه ساختمان تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: حمایت شهردار فرون آباد جهت ساخت 2 هزار مسکن ارزان قیمت در این شهر قابل تقدیر است.

به گزارش خبر استان: علی نیکزاد در جلسه هماهنگی احداث دو هزار واحد مسکونی در فرون آباد پاکدشت که در فرمانداری این شهرستان با حضور فرماندار پاکدشت، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر فرون آباد و نمایندگان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد افزود: ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) برپایه منویات مقام معظم رهبری در دیدار ماه مبارک رمضان مصمم شد جهت ساخت مسکن ارزان قیمت در کشور اقدام نماید که یکی از الویت ها جهت اجرای این طرح، شهر فرون آباد بود که حمایت های شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر باعث شد این پروژه عملیاتی گردد.

وی افزود: ستاد اجرایی حضرت امام تلاش دارد تا برای افراد متأهلی که پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی خانه نداشته و تاکنون از وام یارانه ای استفاده نکرده اند، مسکن بسازد.
نیکزاد با اشاره به کمبود مسکن در کشور گفت: اگر قرار باشد به نقطه مطلوب در احداث مسکن برسیم، لازم است تا سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود.
مدیرعامل گروه ساختمان تدبیر تصریح کرد: در این طرح بر اساس برنامه ستاد اجرایی حضرت امام، اراضی در اختیار این ستاد به قیمت روز، ارزش گذاری میشود و با توجه به این که دریافت سود حرام است، قیمت اراضی پس از احداث مسکن و پس از سه سال تنفس، بدون سود و پلکانی پس از ۳۶ ماه از مردم دریافت میشود.

وی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری میشود.
علی نیکزاد خاطر نشان کرد: با توجه به این که به ازاء ساخت هر یکصد متر مربع ساختمان، ۲.۵ فرصت شغلی مستقیم ایجاد میشود، با اجرای این پروژه ۵ هزار فرصت شغلی مستقیم در فرون آباد ایجاد میشود.
این مقام مسئول با اشاره به جامع بودن خدمات در این پروژه تاکید کرد: در این پروژه مهم کلیه فضاهای موجود از جمله فضای سبز، مدرسه، مسجد و واحدهای درمانی و بهداشتی احداث میگردد.
مدیرعامل گروه ساختمان تدبیر وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام گفت: این واحدهای مسکونی که با اتکا به وام یارانه ای، آورده متقاضیان و ارزش افزوده پیمانکار صورت میگیرد، الگویی مناسبی برای ساخت مسکن در کشور ایجاد میشود که میتوان آن را در سازمان هایی مانند اوقاف، آستان قدس رضوی و سیر ارگان ها آن را اجرایی کرد.
نیکزاد گفت: احداث مسکن در فرون آباد در قالب طرح اقدام ملی دولت و با خواست وزارت مسکن و شهرسازی صورت میگیرد.