با ما همراه باشید

اتاق خبر

لایحه بیمه زنان خانه‌دار در نوبت رسیدگی در دولت

خبر استان : معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه بیمه زنان خانه‌دار که معاونت ارائه داده در نوبت رسیدگی در کمیسیون اجتماعی دولت بوده و نظرات دستگاهها هم اخذ شده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه بیمه زنان خانه‌دار که معاونت ارائه داده در نوبت رسیدگی در کمیسیون اجتماعی دولت بوده و نظرات دستگاهها هم اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شهیندخت مولاوردی در نخستین گفت‌وگویش با خبرنگاران درشبکه مجازی که امروز دوشنبه صورت گرفت، افزود: این بیمه با مشارکت دولت اجرا می‌شود، به طوریکه بخشی از حق بیمه را دولت می پردازد؛ البته به دلیل بار مالی و توجیه اقتصادی نداشتن آن و اینکه زنان خانه دار جزو گروههایی هستند که کارفرمای خاصی ندارند به اجرا در نیامده است.

مولاوردی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی در حال بررسی بیمه های چند لایه به عنوان موضوع ماده ٢٧ قانون برنامه پنجم توسعه است.

وی درباره تشکیل وزارت زنان نیز گفت: هر چند این موضوع یکی از وعده های رییس جمهور بوده، اما امور زنان فرابخشی است و محدود کردن آن به یک وزارتخانه موجب می‌شود تا سایر دستگاهها مسئولیت هایشان را نادیده بگیرند و با این بهانه که این امور متولی خاصی دارد از زیر بار آن شانه خالی می کنند.

مولاوردی اضافه کرد: همچنین ممکن است این تلقی باشد که یک وزارتخانه متعلق به زنان است و سایر وزارتخانه‌ها متعلق به آنها نیست و زنان در آن سهمی ندارند. آنچه که تجربه جهانی به آن رسیده است مکانیسم نهادین برای پیشرفت زنان است که در هر کشوری سازو کار خودش را دارد و باید پیگیر وظایف دستگاهها، هماهنگ کننده و پیگیر وظایف آنها باشد.

مولاوردی درباره اقدامات انجام شده برای طرح ازدواج پایدار نیز در این مصاحبه مطبوعاتی مجازی گفت: در این زمینه معاونت یکی از نهادهایی است که در چارچوب جایگاه ستادی باید وظایفی را انجام دهد که با بررسی و آسیب شناسی اسناد مصوب ستاد ملی زن و خانواده به برنامه عملی رسیدیم که همزمان با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع بود و در حال حاضر در آن قالب حرکت می کنیم. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی برنامه کاهش و کنترل طلاق است که معاونت هم مشارکت دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.