با ما همراه باشید

اتاق خبر

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

خبر استان : عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 20 خرداد) تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح ذیل قرائت کرد.

یعقوب جدگال نماینده مردم چابهار به وزیر آموزش و پرورش توضیح علت بی‌تفاوتی مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نسبت به تخلفات اداره آموزش و پرورش دستیاری را تذکر داد.

قاضی پور نماینده مردم ارومیه به وزیر کشور و جهاد کشاورزی و رئیس جمهور تسریع در پرداخت خسارت به کشاورزان سیل زده ارومیه فاقد بیمه را تذکر داد، وی همچنین توضیح علت عدم وجود امکانات لازم جهت اطفاء حریق در جنگل‌های کشور به ویژه ایلام و مازندران همچنین به وزیر بهداشت تسریع در تشخیص علت افزایش بیماری سرطان در شهرستان ارومیه را تذکر داد.

مقیمی نماینده مردم بهشهر به وزیر نیرو تسریع در تامین اعتبار برای احداث سد گله‌بند را تذکر داد. وی همچنین به وزیر آموزش و پرورش لزوم پرهیز در ورود به مسائل سیاسی و انتخاباتی و توجه به امر آموزش و پرورش در استان مازندران را تذکر داد.

کریمی قدوسی نماینده مشهد به رئیس جمهور جلوگیری از تغییر استانداران کشور و عدم حمایت از احزاب مشخص در انجام فعالیت‌های سیاسی را تذکر داد.

بذرپاش نماینده مردم تهران به رئیس جمهور توضیح علت افزایش هزینه‌های درمانی بیماران به میزان حداقل 50 درصد به ویژه برای بازنشستگان را تذکر داد. وی همچنین به وزیر کشور تسریع در رسیدگی به وضعیت نابسامان، حضور معتادان در سطح شهر تهران به ویژه در پارک‌ها، حاشیه بزرگراه‌ها را تذکر داد.

موسوی نماینده مردم اهواز به وزیر نیرو علت بی توجهی به سوءمدیریت شرکت آب و فاضلاب اهواز و وضعیت بحرانی فاضلاب‌ شهرستان‌های اهواز، کارون، حمیدیه و باوی را تذکر داد.

بشیری نماینده مردم پاکدشت به وزیر نیرو تسریع در تامین آب شرب روستاهای  قلعه نو، کریم آباد، ابراهیم اباد و عبدل اباد شهرستان پاکدشت را تذکرداد.

حسینی نماینده زابل به وزیر کشور توجه به آلودگی هوا و رایج سلامت مردم و کارکنان دولت از طریق تعطیلی ادارات را تذکر داد. وی همچنین به رئیس جمهور توجه به تثبیت شن های روان درراستای اجرای مصوبه دولت را تذکرداد.

حقیقت پور نماینده مردم اردبیل به وزیر آموزش و پرورش توضیح علت عدم پرداخت پاداش نیمه دوم سال 93 بازنشستگان آموزش و پرورش را تذکر داد.

منصوری بیدکانی و جعفری نمایندگان لنجان و بجنورد به وزیر تعاون و کار تسریع در پرداخت حقوق بازنشستگان شرکت سهامی ذوب آهن که مهرماه سال 93 بازنشسته شده و 8 ماه حقوق دریافت نکردند را تذکر داد.

مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر اقتصاد ضرورت توجه به موضوع فرار مالیاتی برخی از مودیان در کشور و لزوم چاره اندیشی را تذکرداد، وی همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت ضرورت چاره اندیشی و برنامه ریزی دقیق تر پیرامون راه های عبور از تحریم و افزایش صادرات سنگ را تذکرداد.

محبی نماینده مردم سنقر به وزیر نیرو توضیح علت عدم اختصاص اعتبار به طرح پایاب سد شهدای کلیایی را تذکرداد، وی همچنین به وزیر جهاد کشاورزی علت عدم توجه این وزارتخانه برای جبران خسارات سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغداران سنقر و کلیایی راتذکرداد.

بهمنی نماینده مردم سراب به وزیربهداشت و درمان توضیح علت عدم حمایت از دانشکده جدید التاسیس علوم پزشکی راتذکرداد.

حلیمه عالی نماینده مردم زابل و زهک به وزیر کشور توضیح علت عدم سکونت فرمانداران استان سیستان در شهرستان جوزه انتخابیه خود راتذکر داد.

منظری توکلی نماینده مردم بافت به وزیر صنعت و معدن علت گذشت یک ماه و نیم ازدستور وی هیچ کدام از موارد درخصوص فولاد بافت عملیاتی نشده راتذکرداد.

شریعت نژاد نماینده تنکابن به وزیر راه تسریع در تکمیل آزاد راه تهران – شمال را تذکرداد.

سامری نماینده مردم خرمشهربه وزیر نیرو توضیح علت عدم تکمیل طرح های فاضلاب شهرستان خرشمهررا تذکرداد، وی همچنین به وزیر راه توضیح علت عدم تکمیل طرح های راه سازی در خرمشهررا تذکرداد.

کارخانه نماینده مردم همدان به رئیس جمهور لزوم اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از نارضایتی مردم از گرانی های اخیررا تذکرداد.

منوچهری نماینده مردم پاوه به وزیر آموزش و پرورش توضیح علت عدم توجه به نوسازی مدارس و عدم بازسازی مدرسه روستای شمشیر شهرستان پاوه را تذکرداد.

هاشمی نماینده مردم  سپیدان به وزیر کار توضیح علت عدم پرداخت هزینه درمان توسط بیمه آتیه سازان حافظ در استان فارس راتذکرداد.

نوری نماینده شوش به وزیر نیرو جلوگیری از ممنوعیت کشت تابستانه حوزه آبیاری کرخه و درک معیشت مردم شوش و دانیال راتذکرداد.

موسوی اصل نماینده مردم گرمی به رئیس تسریع در تکمیل طرح احداث راه اصلی بین مرکز استان اردبیل به شهرستان مغان از مصوبات سفر رئیس جمهور را تذکر داد.

رسایی نماینده مردم تهران به رئیس جمهور علت بزرگنمایی تحریم ها در صحبت های اخیر رئیس جمهوررا تذکرداد.

جوکار وزارع زاده نمایندگان یزد وابرکوه به وزیر صنعت ومعدن توزیع علت عدم اخذ عوارض از معادن بزرگ آهن را تذکرداد.

سالک،طاهری، مصباحی مقدم، حیدرپور، کوثری، جلیل سرقلعه، قاضی زاده هاشمی، جعفری، فولادگر، حسینی وشجاعی کیاسری به رئیسجمهور تسریع درابلاغ قانون حمایت از آمران به معروف به دستگاه های اجرایی راتذکردادند.

امیرآبادی نماینده مردم قم به وزیر نیرو حل مشکل تخصیص آب روستاهای بخش کهک و این شهررا تذکرداد.

کاتب نماینده مردم گرمسار به وزیر جهاد کشاورزی سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیق برای صادرات مرغ و خرید تضمینی برای جلوگیری از ورشکستگی مرغداران را تذکرداد.

پاپی زاده نماینده دزفول به رئیس جمهور لزوم برخورد جدی با مقصران دگرگونی طبیعت استان خوزستان و اقدام فوری جهت رفع مشکلات مربوط به پدیده گرد وغباردر خوزستان و تشکیل کمیته بحران را تذکرداد./

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.