با ما همراه باشید

تهران

فرونشست زمین در تهران، 90 برابر حد بحرانی

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پدیده فرونشست زمین در تهران 90 برابر حد بحران اتحادیه اروپا است، گفت: در اتحادیه اروپا برای نشست سالانه چهار میلیمتر خاک کمیته بحران تشکیل می دهند اما در جنوب تهران در دشت معین آباد ورامین سالانه 36 سانتیمتر پدیده فرونشست زمین رخ می دهد اما آب از آب تکان نمی خورد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، نشست حفاظت محیط زیست و بررسی مشکلات حیات وحش با حضور محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، اصغر محمدی فاضل رئیس دانشگاه محیط زیست، علی سلاجقه رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و جمعی از متخصصان و اساتید دانشگاه ظهر دوشنبه در محل دانشگاه محیط زیست کشور در کرج برگزار شد.

در این نشست که به مناسبت هفته زمین پاک برگزار شد و برخی چالش های زیست محیطی  کشور در قالب پرسش و پاسخ دانشجویی مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت؛ محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پدیده فرونشست زمین در تهران 90 برابر حد بحران اتحادیه اروپا است، گفت: در اتحادیه اروپا برای نشست سالانه چهار میلیمتر خاک کمیته بحران تشکیل می دهند اما در جنوب تهران در دشت معین آباد ورامین سالانه  36 سانتیمتر پدیده فرونشست زمین رخ می دهد اما آب از آب تکان نمی خورد.

برای مرگ تهران صدای کسی درنیامد
وی با تاکید بر اینکه در هیچ کجای ایران به اندازه تهران پدیده نشست زمین نداریم، گفت: ولی صدای کسی درنیامده و کمپینی هم تشکیل نشده است. امروز مرگ تهران جلوی چشم ماست و موضوع فراتر از بحران است.

درویش ادامه داد: براساس گزارشات رسمی سالانه دو متر سطح آبهای زیرزمینی 60 دشت اصلی در مرکز ایران افت می کند و ما تنها لکه های این بحران را می بینیم که خشک شدن منابع آبی است. چرا ما باید آنچه را که مردم عادی و غیرکارشناس می بینند ببینیم و چرا رسالتمان را انجام ندهیم و هشدار ندهیم.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه در پاسخ یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه اگر دریاچه ارومیه در تهران یا کرج بود مسئولان بیشتر به وضعیت آن رسیدگی می کردند، اظهار داشت: اگر این دریاچه در تهران واقع بود وضعی به مراتب بدتر پیدا می کرد و باور کنید که تبعیضی اتفاق نیفتاده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.