با ما همراه باشید

اتاق خبر

ضرورت شناسایی و توجه به مشکلات روستاییان/ همدلی در روستاها تقویت شود

خبراستان : فرماندار شهرستان قرچک بر ضرورت شناسایی آسیب‌ها و مشکلات روستاییان تأکید کرد.

به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان قرچک، مسعود مرسل‌پور در مراسم معارفه سرپرست بخشداری مرکزی قرچک با تبریک پیشاپیش هفته وحدت گفت: بخشدار، دهیاران و شوراهای روستا یکسری وظایف خاص و منحصر به‌فردی دارند که مهمترین آن خدمت‌رسانی به مردم شریف روستایی است که در واقع یکی از گروه‌های اجتماعی هستند که به‌عنوان پیشگامان تولید و کسانی که نقش اساسی در زندگی روزمره شهروندان ایفای نقش می‌کنند و دولت از طریق بخشداری، دهیاری و شورای اسلامی روستا خدمات متقابلی در جهت رشد و توسعه کمی و کیفی آن‌ها ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که بخشدار جدید دارای سوابق تجربی خوبی بوده و از نیروهای اجرایی و پیگیر استان هستند، اظهار داشت: شهرستان به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص و وجود اقوام مختلف، حساسیت‌های خاصی دارد که وظیفه مسئولان را دوچندان می‌کند.

اهمیت انتخابات در تعیین سرنوشت کشور

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک به دو مقوله انتخابات و دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: در نظام مردم‌سالاری دینی یکی از مؤلفه‌هایی که همواره مورد تأکید مسئولان بوده و راه را برای آنها مشخص کرده مباحث مربوط به انتخابات و حضور و نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور بوده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در بازدید از ستاد انتخابات اعلام کردند که مسئولان کشور همان‌طوری که در مباحث انتخاباتی صحبت می کنند همانطور نیز عمل کنند.

این مقام مسئول گفت: امسال یکی از سال‌های سرنوشت ساز کشور است؛ جغرافیای سیاسی امنیتی خاورمیانه با چالشهایی روبه‌روست و به همین منظور انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شرایط منطقه و جهان می‌طلبد ضمن اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم کنیم، مردم را به‌طوری که از جانب‌داری له یا علیه کاندیدایی جلوگیری شود، از صفات برجسته یک نماینده خوب مطلع کنیم. ولایت‌مداری به معنای خاص کلمه که قطعاً قانون‌مداری را در پی دارد و همچنین توجه به منافع و امنیت ملی و مردم‌دار بودن سه اصل مهم در انتخاب یک نماینده است.

همدلی در روستاها تقویت شود

مرسل‌پور با بیان اینکه امید است بخشدار جدید با همکاری و همفکری با سایر مسئولان زمینه پیشرفت بیشتر و بهتر روستاها را فراهم کند، چند وظیفه را در این باره یادآور شد و عنوان کرد: نخستین گام شناسایی آسیب‌ها و مشکلات سطح روستاها، دومین وظیفه پرداختن به موضوعات عمرانی روستاها و سوم ایجاد همدلی و همراهی و مهربانی در بین روستاییان است.

منبع : خبرگزاری فارس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.