با ما همراه باشید

خبر ویژه

آمریکایی‌ها بعد از برجام به سرعت چهره خصمانه خود را نمایان ساختند/مصوبه آمریکا مغایر با روح برجام است

خبراستان :عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس٬ با بیان اینکه مصوبه اخیر آمریکا با روح و روند برجام مغایر است٬ گفت: قطعا این مسئله به روند اجرای این مسئله ضربه می زند٬ هر چند ما توقعی از آمریکایی‌ها جزء بدعهدی و رفتارهای خصمانه نداریم.

حجت الله سوری با اشاره به مصوبه اخیر آمریکا مبنی بر ایجاد محدودیت در سفر به ایران گفت: این مصوبه کنگره و دولت آمریکا بار دیگر دشمنی مقامات این کشور با جمهوری اسلامی را نمایان ساخت.

نماینده مردم سلسه و دلفان در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه مصوبه اخیر آمریکا با روح و روند برجام مغایر است٬ افزود: قطعا این مسئله به روند اجرای این مسئله ضربه می زند٬ هر چند ما توقعی از آمریکایی‌ها جزء بدعهدی و رفتارهای خصمانه نداریم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بعد از مسئله برجام٬ به سرعت چهره واقعی خود را نشان دادند و این مصوبه نشان داد که آمریکا هیچ وقت دست از دشمنی با ملت ایران بر نمی‌دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی نسبت به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران٬ افزود: به طور حتم صبر مردم و مقامات ایران در مورد اقدامات آمریکایی‌ها اندازه‌ای دارد و قطعا در صورت تداوم این اقدامات جمهوری اسلامی سیاست مناسبی را نسبت به این مسائل اتخاذ می‌کند.

سوری بر لزوم واکنش قانونی و حقوقی مقامات وزارت خارجه نسبت به مصوبه اخیر آمریکا تأکید کرد و گفت: این مسئله قطعا در روند اجرای برجام تأثیر منفی می‌گذارد.

رئیس‌جمهور آمریکا با امضای لایحه بودجه سال آینده این کشور، محدودیت‌های صدور تازه‌ برای ورود به این کشور را هم به عنوان بخشی از قانون بودجه تایید کرده است.

محمدجواد ظریف در واکنش به اعمال این محدودیت از سوی آمریکا گفت: از نظر ما با تعهدات ایالات متحده ذیل برجام همراستا نیست. اکنون منتظر تصمیم دولت (آمریکا) هستیم تا ببینیم که چطور می‌خواهد خود را با تعهداتش در برجام، همخوان کند./

منبع : خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.