با ما همراه باشید

خبر ویژه

آغاز سومین دور از گفت و گوها در نیویورک برای حل بحران سوریه /جامعه بین الملل و سازمان ملل ضرورت حضور ایران را پذیرفته اند

خبراستان : عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه از ملت سوریه حمایت کرده است گفت: به همین دلیل ملت سوریه علاقمند به نقش آفرینی ایران است.

عوض حیدرپور شهرضایی با اشاره به سومین دور از گفتگوها درباره حل بحران سوریه گفت: بحرانی که سوریه را گرفته است در حال نابودی ملت سوریه است بنابراین باید عزم بین المللی در سطح جهان مبنی بر حل بحران سوریه از طریق مذاکره وجود داشته باشد.

 نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چارچوب اصلی مذاکرات درباره سوریه باید تکیه بر نقش مردم و احترام به تصمیمات آنها و اصطلاحا مذاکرات سوری سوری باشد.

حیدرپور با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید گروههایی که جنگ مسلحانه در سوریه به راه انداخته و تروریست هستند نقشی در آینده سوریه داشته باشند گفت: با توجه به برگزاری دور سوم گفتگوها در نیویورک؛آمریکا باید توجه کند که حل بحران سوریه نیاز به عزم جدی دارد و با اقدامات سطحی و شکل گیری ائتلاف ها شدنی نیست.

نماینده مجلس نهم ادامه داد: باید همه دست از پشتیبانی معارضین بردارند و اجازه دهند مردم سوریه خودشان در سرنوشت خود سازنده باشند ودر مقطع فعلی اجازه دهند تشکیلات فعلی دولت موقت را به گونه ای شکل دهد که قانون اساسی جدید و انتخابات های جدید و نهایتا برقراری نهادهای ملی و کشوری جدید را در سوریه انتخاب کنند.

 حیدرپور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه از ملت سوریه حمایت کرده است گفت: به همین دلیل ملت سوریه علاقمند به نقش آفرینی ایران است؛ در طول مذاکرات نیز ایران توانست ثابت کند راه حل بحران سوریه سیاسی است و نه نظامی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تصور می کنیم جامعه بین الملل و به خصوص سازمان ملل پذیرفته است که ایران می تواند  به عنوان یکی از کشورهای تاثیر گذار در زمان گذار از وضع موجود به آینده سوریه نقش آفرینی کند.

سومین دور از گفت و گوها درباره حل بحران سوریه روز جمعه در نیویورک برگزار خواهد  شد.

محمد جواد ظریف نیزروز چهارشنبه برای شرکت در این گفتگوها عازم نیویورک شد.

منبع :خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.