با ما همراه باشید

خبر ویژه

تحریم موشکی ایران از سوی آمریکا مغایر با روح برجام است/ایران هیچ محدودیتی را در حوزه موشکی نمی‌پذیرد

خبراستان : عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس٬ با بیان اینکه موشک عماد در چارچوب سلاح‌های متعارف است٬ گفت: به‌طور حتم در صورت تحریم موشکی جدید از سوی آمریکا٬ عملا این اقدام به منزله نقض برجام و مغایر با روح آن بوده و در صورت بروز این اقدام٬ ایران نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.

وحید احمدی در واکنش به ادعاهای کارشناسان سازمان ملل و سخنگوی کاخ سفید درباره نقش قطعنامه شورای امنیت با آزمایش موشک بالستیک میانبرد عماد از سوی ایران٬ گفت:‌ ادعای مغایر بودن آزمایش های موشکی ایران از جمله موشک عماد با قطعنامه شورای امنیت به هیچ وجه درست و کارشناسی نیست.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، بیانیه ایران پس از تصویب قطعنامه 2231 در شورای امنیت، نشان‌دهنده رویکرد جمهوری اسلامی به مسئله آزمایش‌های موشکی است٬ افزود: در این بیانیه به صورت شفاف و صریح ذکر شده که حوزه دفاعی و توسعه موشکی جمهوری اسلامی قابل محدود کردن نیست.

وی با اعلام اینکه ایران قطعا زیر بار محدودیت در حوزه موشکی به‌ویژه موشک‌های بالستیک نمی‌رود٬ افزود: به طور حتم آزمایش موشک عماد نقض قطعنامه شورای امنیت نیست٬ حتی اگر این ادعا درست باشد٬ جمهوری اسلامی فعالیت موشکی خود را محدود نمی‌کند.

احمدی با تأکید بر اینکه رویکرد ایران نسبت به مباحث نظامی٬ و موشکی تنها دفاع از کشور است٬ تصریح کرد: ایران بارها این موضوع را اعلام کرده است که موشک های تولید شده هیچ کدام در  حیطه موشک های حامل کلاهک هسته ای قرار نمی گیرد، از طرف دیگر این موضوع واضح و مبرهن است که جمهوری اسلامی به دنبال ساخت، تولید و استفاده از سلاح های هسته ای نیست  و نخواهد بود.

احمدی با بیان اینکه موشک عماد در چارچوب سلاح‌های متعارف است٬ افزود: به‌طور حتم در صورت تحریم موشکی جدید از سوی آمریکا٬ عملا این اقدام به منزله نقض برجام و مغایر با روح آن بوده و در صورت بروز این اقدام٬ ایران نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.

تیم نظارت بر تحریم های ایران در شورای امنیت در گزارشی مدعی شده است آزمایش موشک بالستیک میانبرد عماد از سوی ایران در اکتبر سال جاری میلادی ناقض قطعنامه تحریمی شورای امنیت ملل متحد بوده است./

منبع :خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.