با ما همراه باشید

اتاق خبر

جلسه شورای عالی استان تهران در پاکدشت برگزار شد

خبر استان : جلسه شورای عالی استان تهران به منظور بررسی مشکلات پیش رو شهرستان پاکدشت و بخش های تابعه در این شهرستان برگزار شد .

فرماندار پاکدشت در این جلسه که روز شنبه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت : پاکدشت در فاصله 25 کیلومتری پایتخت قرار داشته و 710 کیلومتر مربع وسعت دارد .

علیرضا قاسمی فرزادافزود: پاکدشت یکی از مناطق مهم و تأثیرگذار کشاورزی استان تهران می باشد که یک پنجم از اراضی گلخانه ای این شهرستان شامل 97 هکتار در این شهرستان مستقر می باشد و سالانه 900 میلیون گل شاخه بریده در این شهرستان تولید می شود.

وی افزود : پاکئدشت در زمینه تولید غلات نظیر گندم ، جو و ذرت نیز از قابلیت های بسیاری برخوردار بوده و رتبه دوم استان تهران را به خود اختصاص داده ضمن این که این شهرستان در تولید گوشت قرمز ، تخم مرغ ، شیر و عسل نیز از رتبه های برتر استان برخوردار است .

وی اظهار داشت : وجود 3 هزار واحد صنعتی پررونق و 150 معدن شن و ماسه در پاکدشت ، این شهرستان را به قطب مهم صنعتی استان تهران تبدیل نموده که در ایجاد فرصت های شغلی پایدار نیز توانسته سهم خود را ایفا کند.

وی تصریح کرد : پاکدشت با وجود مشکلات قابلیت های بسیاری زیاد ، با مشکلات ومحرومیت های عدیده ای مواجه است که یکی از این مشکلات آلودگی هوا و محیط زیست ناشی از استقرار صنایع آلاینده و همجواری با تهران است که این مهم مشکلات زیادی را برای مردم این شهرستان به وجود آورده است.

قاسمی فرزاد گفت : پاکدشت محور اتصال تهران به شرق کشور است ولی متأسفانه از داشتن کمربندی محروم می باشد که این امر مشکلات عدیده ای را در بخش حمل و نقل نصیب شهرستان کرده و رفع آن به مساعدت مقامات کشوری نیاز دارد .

وی تأکید کرد : تمامی آلودگی های ناشی از تردد وسایل نقلیه عبوری از این شهرستان نصیب مردم پاکدشت می شود ولی حمایت لازم از این شهرستان صورت نمی گیرد.

نماینده دولت در شهرستان پاکدشت گفت : صنایع و صنوف مختلف مستقر در پاکدشت سالانه 140 میلیارد تومان مالیات پرداخت می کنند که سهم اندکی از این مالیات نصیب شهرستان می شود.

وی تصریح کرد :هم اکنون شهرهای نوپایی نظیر فرون آبادو شریف آباد از بافت قدیمی برخوردار است که رفع این مشکل ونوسازی آن نیازمند کمک و یاری شورای عالی استان است که بافتی شهری و مدرن در این شهر به وجود آید.

فرماندار پاکدشت تصریح کرد : بافت های فرسوده به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز پدید می آید که این پدیده علاوه بر این که خطرات بسیاری نصیب مردم می کند ، سیمای بصری نامناسبی به شهرستان داده است .

قاسمی فرزاد گفت : مناطقی نظیر حصار امیر ، یبر و شهرک انقلاب در منطقه حفاظت شده محیط زیست و مناطق نظامی واقع شده و این امر باعث گردیده شهرداری نتواند نظارتی بر ساخت و سازهای آن داشته باشد که این معظل باعث شده تا ساخت و سازهای غیر مجازی در آن رخ دهد.

وی تصریح کرد کمبود آب در شهرستان باعث شده تا فضای سبز این شهرستان با مشکلات عدیده ای مواجه شود ولی با تمامی کمبودهای مربوط به تأمین آب ، طی سال گذشته 240 هکتار فضای سبز در این شهرستان ایجاد شده است .

وی اظهار امیدواری کرد در سایه تلاش و همت و مدیریت جهادی مسوولین شاهد رفع مشکلات شهرستان پاکدشت باشیم .

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.