با ما همراه باشید

اتاق خبر

وضعیت آب در منطقه بحرانی است

خبر استان : معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قرچک وضعیت آب در این منطقه را بحرانی عنوان کرد و گفت:مصرف آب باید بهینه شود و اعضای ستاد ارتقاء بهره وری آب کشاورزی شهرستان بایستی با برنامه ریزی مناسب و برگزاری نشست های تخصصی در مصرف بهینه آب تلاش کنند.

سیدجواد رضوی  در جلسه ستاد بهره وری مصرف آب کشاورزی که در فرمانداری قرچک تشکیل شد گفت: وضعیت آب در کشور نیز بحرانی است و بهره وری مصرف آب در سایه تغییر در شیوه های سنتی آبیاری و استفاده از روش های نوین تحت فشار حاصل می شود و باید این مهم در مزارع کشاورزی اجرا شود.

وی اظهارداشت: رشد روز افزون جمعیت در کشور و نیاز آنها به آب سالم و بهداشتی با کاهش نزولات جوی همراه بوده و این امر را می توان به خوبی در بخش کشاورزی و کمبودهایی که در تأمین آب زراعی وجود دارد حس کرد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار قرچک تصریح کرد: همه افراد وظیفه دارند به مدیریت صحیح آب کمک کنند و با ترویج فرهنگ مصرف آب، میزان مصرف آن را به حداقل برسانند.

به گفته رضوی، شناسایی اراضی مستعد کشاورزی شهرستان قرچک جهت اجرای شیوه نوین آبیاری توسط جهاد کشاورزی در حال مطالعه برای تدوین و اجراست.

وی تصریح کرد: ادارات جهاد کشاورزی، امور آب و برق باید هماهنگی لازم جهت تسهیل در انجام امور متقاضیان استفاده از تسهیلات اجرای طرح های نوین آبیاری را انجام دهند و موانع بر سر راه این دستورالعمل را باید با جدیت رفع نمایند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم برای ارتقاء بهره وری استفاده از آب کشاورزی به صورت ویژه تدابیری اندیشیده است، افزود: دولت تلاش دارد تا با اعطای تسهیلات بلاعوض و با بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری در کشاورزی، از منابع موجود به نحو شایسته استفاده کند تا با مشکلات جدی کمبود آب در آینده مواجه نشویم.

معاون فرماندار قرچک گفت : بهره برداری بهینه از آب اولویت بخش کشاورزی دولت تدبیر و امید است و رویکرد اصلی دولت در بخش کشاورزی استفاده از شیوه های نوین آبیاری و مصرف صحیح و بهینه از منابع آبی کشور است.

وی با تأکید بر لزوم تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی و روی آوردن کشاورزان به شیوه های نوین آبیاری گفت: با یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و هم نوع کردن کشت محصولات می توان از آبیاری های تحت فشار نتیجه بهتری گرفت.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.