با ما همراه باشید

اتاق خبر

حضور فروشندگان حاشیه جاده ورامین نیازمند توجه جدی مسوولان است

خبر استان : جاده ورامین از دیرباز محل تردد بسیاری از وسایط نقلیه تندرو سبک وسنگین که محصولات کشاورزی و تولیدات صنعتی کارخانجات را از پایتخت به اقصی نقاط کشورحمل می کنند و حضور فروشندگان حاشیه ای نیز ضمن بروز حوادث ناگوار نیازمند ساماندهی و توجه جدی مسوولان است.

این جاده ترانزیتی پس از تعمیر و تعویض روکش آسفات و حاشیه سازی، محلی برای تجمع تعدادی بی شمار بارفروشان دوره گرد و عرضه کنندگان صیفی جات همانند سیب زمینی و پیاز، خربزه، هندوانه و دیگرمحصولات باغی و زارعی بوده و در برخی از نقاط نیز موجب استقرار دائمی تعدادی از افراد سودجو جهت عرضه محصولات تولیدی انواع کیف و کفش، البسه و چینی و بلور شده است.

حضور این بارفروشان درکنارجاده های اصلی نه تنها چهره خوشایندی برای این مناطق ندارد بلکه در بسیاری از مواقع نیز موجب تصادف باهمراه تلفات جانی را به همراه دارد.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری از جمله یکی از این مکانها است که روزانه حضور تعداد قابل توجه از وسایط نقلیه بار فروش در این منطقه ضمن برهم زدن نظم ترافیک جاده ای و حادثه آفرینی، ضایعات و تخریب محیط زیست را نیز بر جا می گذارد.

رییس شورای اسلامی بخش قلعه نو  در این خصوص گفت: جاده ورامین از مسیرهای اصلی جنوب تهران و بخصوص یکی از مسیرهای مواصلاتی به شرق کشور نیز می باشد و لذا این جاده برای مسوولان راهداری و پلیس راه بسیار اهمیت دارد.

‘محسن فاضلی’ افزود: جلوگیری از فعالیت غیرمجاز بارفروشان دوره گرد در کنارجاده ورامین و این منطقه که روز به روز درحال افزایش است خواسته اکثریت اهالی و کسبه این منطقه می باشد و موضوع اصلاح و پاکسازی مسیر از وجود این وسایط نقلیه با توجه به پیگیری و دستورات ابلاغی از سوی مسوولان اداره راه و شهرسازی استان تهران، شهرداری منطقه 20، اداره ایمنی ترافیک استان و واحد بازرگانی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران که تمامی آنها در جریان امر قرار دارند، تاکنون این موضوع عملی نشده است.

بخشدار قلعه نو نیز گفت: تا کنون چندین بار با همکاری نیروهای انتظامی این بخش برای متفرق ساختن وسایط نقلیه و اعمال قانون اقدام شده ولی مجددا این افراد سودجو در حاشیه جاده حاضر و فعالیت خود را از سر می گیرند.

‘کریم رئوف’ افزود: براین اساس تا مشارکت و نظارت مستقیم پلیس راه و اقدام عملی مسوولان راهداری و سد معبر شهرداری منطقه بیست نباشد جلوگیری از حضور بارفروشان در این جاده پایان نخواهد یافت.

رییس پاسگاه بخش قلعه نو اظهار داشت: ماموران این نیرو روزانه گزارش هایی مبنی بر ایجاد مزاحمت بارفروشان و دستفروشان کنار جاده دریافت می کنند که بلافاصله برای رفع آن اقدام می شود.

سروان ‘داود آقازاده’ افزود: برخورد با وسایط نقلیه پارک شده غیر مجاز در کنار جاده ها از وظایف همکاران پلیس راه می باشد و در صورت ابلاغ دستورالعمل انظباطی از مسوولان ذی ربط ، این نیرو آماده همکاری با بخشداری قلعه نو است.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای 40 هزار نفر جمعیت است که در 20 کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد و یکی از مناطق عمده تولید محصولات کشاورزی این شهرستان است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.