با ما همراه باشید

اتاق خبر

گله‌مندی مردم ورامین از وعده‌های بی‌عمل

خبر استان : امام جمعه موقت ورامین با اشاره به جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در ورامین با حضور استاندار تهران گفت: بنده در آن جلسه عرض کردم مردم از وعده‌های بی‌عمل گله‌مند هستند .

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشی از امام سجاد (ع) گفت: ای مردم با تقوا باشید و بدانید همه شما به سوی خدا باز می‌گردید.

امام جمعه موقت ورامین گفت: بسیار اتفاق می‌افتد مردی همسرش را از دست می‌دهد و یا زنی شوهرش را از دست می‌دهد در عرف جامعه طوری جا افتاده که این افراد دیگر ازدواج نکنند، خیر، چنین نیست، بر اساس حکمت‌های الهی برای رشد و سعادت جامعه ازدواج نیاز است.

وی افزود: اجازه ندهید ازدواج دخترها به تاخیر بیفتد، بسیاری از ولنگاری‌های اخلاقی بی‌توجهی به نیاز به ازدواج است، بحث ازدواج و همسر گزیدن یک نکته مهم است و زمانی هم که کانون خانواده شکل گرفت زن در برابر شوهر مسئول است، پیامبر اکرم (ص) فرمودند که «زن نگهبان خانواده، شوهر و فرزندان است و او در این نگهبانی مسئول است».

اهمیت حوزه‌های علمیه

خطیب امروز جمعه ورامین در خطبه دوم افزود: سالروز ارتحال موسس حوزه علمیه قم مرجع بزرگوار آیت‌الله حائری را گرامی می‌داریم که در اوج خفقان رضاشاهی سنگ بنای حوزه علمیه قم را گذاشتند.

محمودی در آستانه آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: تحصیل در حوزه علمیه یعنی شاگردی امام زمان (عج)، ما امروز مبلغ توانمند نیاز داریم، امروز جامعه ما نیازمند طلاب و روحانیون عالم و باتقوا است، نکته دوم هم این که به حوزه‌های علمیه کمک کنید، در ورامین هم حوزه علمیه امام صادق (ع) و هم حوزه علمیه کوثر (س) فعال هستند که به حمدالله امروز این حوزه‌ها بسیار تاثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: اگر خیرین موقوفاتی برای این حوزه‌ها قائل شوند در تمام توفیقات حوزه شریک هستند.

مردم از وعده‌های بی‌عمل گله‌مند هستند

وی با اشاره به جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در ورامین با حضور استاندار تهران تصریح کرد: بنده در آن جلسه عرض کردم مردم از وعده‌های بی‌عمل گله‌مند هستند، از مسئولان محترم درخواست داریم وعده‌ها را عملی کنند، تامین آب کشاورزیٰ، فرمانداری ویژه ورامین، منطقه ویِژه اقتصادی، اردوگاه دانش‌آموزی و صدا و سیمای استان تهران مصوباتی هستند که بر زمین مانده و نیازمند عمل هستند.

آگاهی در برابر جنگ نرم دشمن

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه ملت ایران افزود: در مورد ماهواره دو درخواست از شما مردم مومن و انقلابی داریم، به هیچ وجه اجازه ندهید پای ماهواره به خانه شما باز شود، به خانه افرادی که ماهواره دارند نروید، نه این که قطع رحم کنید خیر، صله‌رحم با تلفن هم ممکن است اما به آن‌ها بگویید تا خانه شما جایگاه ماهواره است به آنجا نمی‌آییم.

محمودی سپس با اشاره به زمان بازگشایی مدارس عنوان کرد: برخی مسئولان به جای عمل انقلابی بیشتر به تئوری پردازی مشغولند، در این نمایشگاه‌های پاییزه چرا نظارت فرهنگی مناسب وجود ندارد، نباید اجازه دهیم عرصه‌های فرهنگی ما محل تاخت و تاز دشمن شود.

آمریکا در منطقه نیازمند نفوذ ایران است

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به سخنان اخیر اوباما افزود: امروز اوباما پرچم‌دار مبارزه با داعش شده و جالب آن است که ایران را کشور مبارز با تروریسم نمی‌داند، آمریکا خود پرچم‌دار تروریسم است، داعش و القاعده و …خود زاییده آمریکا هستند، آن وقت ایران اسلامی که خود قربانی تروریسم است و از روز اول با گروه‌های تکفیری مبارزه کرده است را مبارز با تروریسم نمی‌دانند.

این مسئول اظهار داشت: آمریکایی‌ها نفوذ ایران را در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و … می‌دانند و آمریکا در منطقه نیازمند نفوذ ایران است و به شدت از ایران و نفوذ آن نگران هستند اما آمریکا بداند دوران افولش فرا رسیده است، آمریکا امروز به بن‌بست رسیده است و ما با صراحت اعلام می‌کنیم ملت ایران با الهام از آن رهبر سفر کرده و حمایت‌های خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری هرگز از حمایت ملت‌های مظلوم دست نخواهد کشید.

مقام معظم رهبری امید تمام مستضعفان هستند

وی گفت: کسالت مقام معظم رهبری همه را آزرده ساخت، وظیفه ما است که برای سلامتی ایشان دعا کنیم، ایشان امروز امید تمام مستضعفان جهان هستند، ما توفیق داشتیم دیروز در معیت امام جمعه محترم خدمت ایشان رسیدیم و سلام شما و دعای خیرتان را به ایشان رساندیم و ایشان هم برای شما مردم سلام رساندند.

محمودی گفت: کمک‌های امروز شما نمازگزاران عزیز نیز برای قربانی جهت سلامت مقام معظم رهبری جمع‌آوری می‌شود.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.