با ما همراه باشید

پاکدشت

نمایشگاه تازه های کتاب در شهرستان پاکدشت افتتاح شد

خبر استان : همزمان با آغاز هفته کتاب جمهوری اسلامی، نمایشگاه بزرگ تازه های کتاب در شهرستان پاکدشت گشایش یافت.

حمید محسن وند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاکدشت روز یکشنبه در حاشیه مراسم نمایشگاه بزرگ تازه های کتاب در مجتمع فرهنگی هنری اندیشه شهرستان پاکدشت در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: کتاب دروازه ورود به دنیای دانش است و جامعه ای که در آن سطح مطالعه و کتابخوانی از میزان مطلوبی برخوردار باشد، از پیشرفت و توسعه بیشتری بهره مند خواهد شد.
محسن وند با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی جهت آشنایی جوانان با کتاب و کتابخوانی است افزود: بر همین اساس و به منظور ترویج کتابخوانی، کتب ارائه شده در این نمایشگاه با تخفیف 25 درصدی ارائه می شود.
وی با اشاره به برپایی غرفه هایی مخصوص کودکان، گفت: برای آشنایی و ترغیب کودکان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی، پارک بازی و ایستگاه نقاشی در حاشیه این نمایشگاه برپا شده است.
محسن وند افزود: در این نمایشگاه بیش از 10 هزار عنوان کتاب در قالب 20 غرفه با موضوعات مختلف از جمله علمی، تاریخی، مذهبی، شعر و ادبیات در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.
نمایشگاه تازه های کتاب پاکدشت تا سی ام آبانماه در میدان معلم جنب اداره تبلیغات اسلامی مجتمع فرهنگی هنری اندیشه، پذیرای علاقمندان است.

**فرهنگ یک جامعه رابطه مستقیم با سطح معلومات یک جامعه دارد
محمد رضا کریمی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین روز یکشنبه به مناسبت هفته کتاب گفت: فرهنگ یک جامعه رابطه مستقیم با سطح معلومات مردمان آن جامعه دارد.
وی افزود: هفت کتابخانه سعدی واقع در خیرآباد، ولیعصر(عج) بوستان پانزده خرداد، کتابخانه رازی میدان رازی، کتابخانه شهید فتوحی شعار بیمارستان مفتح، کتابخانه امام خمینی (ره) جوادآباد و کتابخانه سید الشهداء (ع) روستای محمدآباد عرب ها با چهار هزار و 250 متر مربع زیر بنا مستقر است که کتب مورد نیاز را در اختیار علاقمندان قرار می دهد.
کریمی تعداد کتب موجود در کتابخانه های ورامین را 83 هزار نسخه اعلام کرد و گفت: پنج هزار و 300 نفر از شهروندان ورامین عضو کتابخانه های عمومی این شهرستان هستند که 60 درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند.
وی افزود: طبق استاندارد، هر یکصد نفر به هشت متر مربع فضای کتابخانه نیاز دارند که با توجه به جمعیت 300 هزار نفری ورامین، به احداث کتابخانه های جدید نیاز داریم.
کریمی گفت: هم اکنون کتابخانه سیار شهرستان ورامین با دارا بودن 2 هزار و 700 نسخه کتاب با حضور در مناطق مختلف روستایی، کتب مورد نیاز روستاییان را طبق برنامه هفتگی در اختیار آنان قرار می دهد.
وی بیان داشت: یکی از نیازهای شهرستان ورامین، احداث کتابخانه مرکزی است که زمین آن در بوستان جوان در اختیار اداره کتابخانه های عمومی قرار گرفته است که در صورت تأمین اعتبار احداث خواهد شد.
کریمی با اشاره به هفته کتاب در شهرستان ورامین گفت: در نخستین روز این هفته، از متقاضیان عضویت در کتابخانه های عمومی شهرستان به صورت رایگان ثبت نام به عمل خواهد آمد.
نشست های تخصصی نقد کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی کودکان با موضوع کتاب و مسابقه قصه خوانی از دیگر برنامه های هفته کتاب در ورامین است.
24 آبان تا دوم آذر، هفته کتاب نامگذاری شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.