با ما همراه باشید

اتاق خبر

کشف کارگاه ساخت طلاجات تقلبي

خبر استان : فرمانده انتظامي ويژه شرق استان تهران از کشف کارگاه ساخت طلاجات تقلبي در تهران و دستگيري دو جاعل خبرداد .

 سرهنگ “ناظري”  در تشريح اين خبر اظهارداشت: در پي تماس تلفني يكي از طلافروشان شهرستان ورامين با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر اينکه شخص ناشناسي قصد فروش مقادير طلاي بدلي را دارد، بلافاصله ماموران پليس آگاهي استان براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند.

وي ادامه داد: ماموران پس از حضور در محل متوجه شدند، فردي اهل و ساکن تهران قصد فروش 12 النگو بدل با فاکتور جعلي را داشته كه صاحب مغازه طلافروشي با اطلاع از تقلبي بودن آنها بلافاصله موضوع را به پليس اطلاع داده است.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: متهم توسط پليس دستگير و در بازجويي اوليه منکر جرم خود شد و از تقلبي بودن طلاجات اظهار بي اطلاعي مي کرد اما با توجه به افزايش شکات، متهم لب به اعتراف گشود و اقرار کرد طلاهاي بدلي را از يک کارگاه طلاسازي در تهران تهيه و براي فروش به ورامين آورده، همچنين چندي پيش 12 حلقه النگو بدلي به قيمت 35ميليون ريال را با استفاده از فاکتور جعلي در ورامين به فروش رسانده است.

سرهنگ “ناظري”بيان داشت: پس از اعترافات متهم، مأموران با اخذ نيابت قضائي به تهران اعزام و کارگاه طلاسازي را شناسايي و تحت بازرسي قرار دادند.

اين مقام انتظامي گفت:در اين عمليات، صاحب کارگاه طلا سازي دستگير و 73 گرم طلاي ذوب شده ، 46 گرم طلاي بدل، 60 کيلوگرم سنگ سرب، دستگاه ها و ادوات ساخت طلا شامل دو قالب ساخت النگو زنانه و بچه گانه، دستگاه جوش طلا، وسايل آب کردن طلا، تمام وسايل طلاسازي، گيره مخصوص و قالب انگشتر، اسيد مخصوص، دستگاه پرداخت کننده، مهر جعلي طلافروشي، فاکتورهاي جعلي، دستگاه عيارگيري، مواد مخصوص جهت افزايش وزن طلا در بدل سازي و گيره هاي مخصوص از محل مذکور کشف شد.

ناظري با اشاره به اينکه اين مکان هيچگونه مجوز قانوني جهت کارگاه و فاکتورهاي فروش طلا نداشته به شهروندان توصيه كرد: در معاملات خود از اعتماد به افراد ناشناس و شياد امتناع کرده و نکات مشكوك را از طريق شماره تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.

منبع : پایگاه خبری پلیس ایران

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.