با ما همراه باشید

دماوند

شکارچی غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست دماوند دستگیر شد

خبر استان : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از تعقیب وگریز شکارچی غیر مجاز و دستگیری وی توسط یگان حفاظت محیط زیست منطقه خبر داد و گفت: از این شکارچی متخلف لاشه شکار و سلاح بدست آمد.

عباس میرزاکریمی افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست دماوند در حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع کوه سفید متوجه شلیک گلوله توسط سرنشین یک دستگاه کامیون شدند که پس از شکار پا به فرار گذاشت که سریعاً مأموران یگان متخلف را تعقیب کردند.
وی گفت: متخلف پیش از خارج شدن از حوزه استحفاظی منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند به سمت شهرستان پاکدشت در حرکت بود که توسط یگان حفاظت محیط زیست با هماهنگی فرمانده پلیس پاکدشت و دریافت مجوز قضایی اقدام به دستگیری متخلف کردند.
میرزاکریمی گفت: بر اساس مجوز قضایی در بازرسی از منزل و مخفیگاه متهم لاشه یک راًس میش وحشی و یک قبضه سلاح کمر شکن دو لول غیر مجاز و تعدادی مهمات مربوط به شکار کشف و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: شکارچی غیر مجاز به استناد مصوبه شماره 380مورخ 29/10/93شورایعالی محیط زیست از حیث ضرر و زیان وارده و ماده 18قانون شکار و صید می بایست مبلغ یکصدمیلیون ریال جریمه شود.
وی همچنین در خصوص حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز گفت: به موجب ماده شش قانون تشدید مجازات نگهداری سلاح و مهمات غیر مجاز جرم محسوب می شود ضمن اینکه پرونده شکارچی متخلف پس از تشکیل برای رسیدگی و سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

منبع : ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.