با ما همراه باشید

اتاق خبر

کدام صنوف تهران تعطیل شدند؟

خبراستان:در پی شیوع کرونا در کشور و خصوصا تهران، وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا از دیروز فعالیت سه گروه شغلی در ۴۳ شهرستان کشور را تعطیل اعلام کرد تا شاید با این روش قدری از میزان سرایت و مرگ و میر کاهش پیدا کند. این محدودیت‌ها از دیروز (۵ آبان) به مدت یک هفته به‌شدت اعمال می‌شود و در صورت لزوم در هفته بعد نیز این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد. بر این اساس فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به‌مدت یک هفته در شهرستان‌های اعلام‌شده ممنوع خواهد بود.
اما در مورد استان تهران، فقط شهرستان‌های دماوند و ورامین مشمول این ممنوعیت هستند و براساس اعلام اتاق اصناف، در خود شهرستان تهران گروه‌های شغلی یک و ۲ می‌توانند در هفته جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند و گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در هفته جاری همچون هفته‌های گذشته همچنان تعطیل خواهند بود.

قاسم نوده‌فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران درخصوص تمدید محدودیت‌های کرونایی در تهران گفت: «در شهر تهران گروه‌های شغلی یک و ۲ می‌توانند در هفته‌جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت ‌کنند و گروه‌های شغلی ۳ و ۴ همچون هفته‌های گذشته همچنان تعطیل هستند و به هیچ‌وجه امکان فعالیت ندارند. گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در حوزه اصناف شامل تمامی آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، تالارهای پذیرایی، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها هستند که تا پایان هفته تعطیل خواهند بود.» فراهانی در ادامه تاکید کرد: «تعطیلی این صنوف پرریسک از دوشنبه ۵آبان ماه آغاز و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. از تمامی صنوف شهر تهران درخواست دارم تمامی پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت ‌کنند. با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف، برابر دستور قضائی واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهند شد.»

اصناف گروه شغلی ۲ نیز شامل مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرموادغذایی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی‌فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی‌فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه‌فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است. پیش از این نیز سرهنگ نادر مرادی رئیس پلیس اماکن تهران با تاکید بر اینکه با اصنافی که قوانین بهداشتی را رعایت نکنند برخورد خواهد شد، گفته بود: «در آخرین مذاکره با استاندار و رئیس اتاق اصناف تهران قرار شد تا در هفته‌جاری فقط گروه‌های صنفی یک و دو فعالیت داشته باشند. از خانواده بزرگ و دلسوز اصناف و شهروندان گرامی تقاضا دارم جهت مراقبت و صیانت از جان مردم عزیزمان بیش از پیش و با تمام‌دقت و به‌طور کامل شیوه‌نامه‌های اجرایی بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا را اجرا کنند.»

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.