با ما همراه باشید

قرچک

احداث ساختمان شورای حل اختلاف قرچک کلید خورد

خبر استان : ساختمان شورای حل اختلاف قرچک به همت شهردار و شورای اسلامی شهر قرچک و حمایت مالی شواری حل اختلاف استان تهران احداث خواهد شد.

احداث ساختمان شورای حل اختلاف قرچک طی مراسمی با حضور حجت الاسلام  اسماعیلی امام جمعه قرچک، حجت الاسلام مرتضاییان رییس دادگستری قرچک،جمعی از قضات، مرسل پور فرماندار شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر قرچک، موسوی شهردار و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان قرچک و همچنین دریانی رییس شورای حل اختلاف استان تهران، نصر الله معاونت مالی و نیروی انسانی شورای حل اختلاف استان تهران کلید خورد.

رییس دادگستری قرچک در این مراسم طی سخنانی با اشاره به عملکرد شورای حل اختلاف در قرچک گفت: بیش از ۲۵۰۰ تا سه هزار پرونده ماهیانه در این شورا مورد بررسی قرار میگیرد.

حجت الاسلام  مرتضاییان افزود: در حال حاضر ۱۴ شعبه فعال هستند که نیز دو شعبه ویژه مساجد با همکاری امام جمعه قرچک آغاز به کار خواهد کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: شورای حل اختلاف به لحاظ اینکه شهرستان قرچک تازه تاسیس بوده، در یک محل اجاره ای و طی چندین سال در محلی نامناسب فعالیت می نماید که در شأن مردم قرچک و کارکنان این شورا که به صورت فی سبیل الله فعالیت می کنند، نیست.
حجت الاسلام  مرتضاییان ادامه داد: شهردار و شورای اسلامی شهر قرچک زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع در اختیار قرار داده است که با اعتبار ویژه ای که جدریانی ریاست شواری حل اختلاف استان تهران اختصاص داده،  انشاالله با همکاری شهردار و شورای اسلامی و ادامه حمایت های مالی شواری حل اختلاف استان تهران این ساختمان تا سال آینده تحویل داده شود.

وی اظهار امیدواری کرد: پس از تحویل این ساختمان، امکان افزایش خدمات دهی به مردم مؤمن و ولایت مدار قرچک میسر خواهد شد.

در ادامه مراسم دریانی رییس شورای حل اختلاف استان تهران طی سخنانی هدف از فعالیت شورای حل اختلاف را رضایت مندی مردم و کاهش تراکم پرونده ها و حاکمیت بخشی منتخبین مردم به مردم اعلام کرد.

وی افزود: کثرت پرونده ها به دادگستری و دادسرا به نحوی است که احراز حقیقت و اغنا وجدان را در صدور رأی را برای قضات سخت می نماید،شورای حل اختلاف نهادی مولود است برای سازش که برخواسته از فرهنگ ناب اسلامی است.

رییس شورای حل اختلاف استان تهران در ادامه گفت: در شهر تهران آقای دکتر قالیباف و شورای اسلامی شهر تهران ۴۰ ساختمان برای فعالیت شورای های حل اختلاف شهر تهران اختصاص دادند.

وی همچنین اضافه کرد: ورودی ماهیانه پرونده در شورای های حل اختلاف استان تهران را ۴۰ تا ۵۰ هزار پرونده بصورت ماهیانه می باشد.

دریانی در ادامه گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۷ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قرچک ارجاع شده، یعنی این تعداد پرونده ها به دادگستری ها ارجاع نشده است.

رییس شورای حل اختلاف استان تهران در بخشی دیگر از سخنانش گفت: قانون شورای حل اختلاف در مجلس به تصویب رسیده است که برای تایید به شورای نگهبان ارجاع شده او در این قانون در خصوص اعتبارات،بکار گیری نیرو ها و پرداخت ها پیش بینی های لازم در نظر گرفته است.

وی از مسئولین قرچک بخصوص شهردار و اعضای شورای اسلامی ،فرماندار و امام جمعه قرچک درخواست کرد که با عنایت به اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بودجه برای اختصاص ساختمان شورای حل اختلاف قرچک،نسبت به ادامه مساعدت خود جهت تکمیل آن همت نمایند.

وی در پایان گفت:برای ۶ شهرستان که اولین آن شهرستان قرچک می باشد،ساختمان شورای حل اختلاف احداث خواهد شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.