با ما همراه باشید

اتاق خبر

انتقاد شدید فرماندار از نبود تخت بیمارستانی در قرچک

خبر استان :علی صادقی به‌مناسبت گرامیداشت هفته دولت در جمع مردم غیور شهرستان قرچک حضور یافت و ضمن تبریک هفته دولت، این روزها را فرصتی خوب و سرآغازی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم دانست.

وی تأکید کرد: سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی می‌ گذرد و اتفاقات تلخ و شیرینی پیش روی مردم بوده است و استکبار جهانی برای نابودی ایران اسلامی نقشه‌های شومی کشیده بودند که نمونه بارز آن، فتنه 88 بود که با تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، همگی نقش بر آب شدند.

لزوم رفع معضل بیکاری در شهرستان قرچک

فرماندار شهرستان قرچک یکی از مشکلات بزرگی که کشور را تهدید می کند، معضلات اقتصادی دانست و بیان داشت: این مشکل نیز با تدابیر دولت تدبیر و امید و رهنمودهای مقام عظمای ولایت که تأکید بر اقتصاد مقاومتی دارند، در حال رفع شدن است.

وی ادامه داد: مهمترین تأکید دولت تدبیر و امید، رفع معضل بیکاری و کاهش تورم است که در این راستا، باید به اشتغال پایدار و رونق واحدهای صنعتی و تولیدی توجه ویژه کرد که در شهرستان قرچک،  فعالیت شهرک صنعتی برای 70 درصد جمعیت جوان قرچک که اکثرا تحصیلکرده و بیکار هستند، مورد توجه ویژه است.

صادقی تصریح کرد: در طول شش ماه که فرماندار قرچک بوده ام، بیشترین معضل را اشتغال می دانم و به همین دلیل، از بدو مسئولیتم تا کنون، به حل مشکلات 10 ساله شهرک صنعتی قرچک از جمله بحث کاربری های معارض شهرک پرداخته ام و هدف فرمانداری، بهره برداری سریع از این شهرک صنعتی است.

صادقی اضافه کرد: با بهره برداری از شهرک صنعتی قرچک، مشکل اشتغال شهرستان و حتی شهرستانهای اطراف حل می شود و به جرأت می‌توان گفت که بخشی از نیازهای شغلی پایتخت را به دلیل نزدیکی به تهران، حل خواهد کرد که این مهم، نیازمند حمایت و مساعدت‌های جدی مسئولان استان تهران و کشور دارد.

انتقاد شدید از رفتارهای غیر مسئولانه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک با تأکید بر اینکه، این شهرستان قرچک با جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر، حتی از داشتن یک تخت بیمارستانی محروم است؛ از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مبنی بر انجام ندادن تعهدات خود به این شهرستان گلایه کرد.

وی گفت: رفتارهای غیر مسئولانه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرغم تعهد برای استقرار شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک قابل توجیه نیست و این بی‌توجهی، مغایر با سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.

صادقی با تصریح این نکته که اولویت دولت و توصیه‌های مقام معظم رهبری موضوع سلامت در جامعه و خانواده است، ادامه داد: رئیس جمهور کشورمان همواره بر خدمت رسانی به مردم و محرومان تاکید داشته‌ است.

وی اظهار داشت: ما خدمت‌گزار مردم هستیم و طرح‌هایی که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید، گوشه ای از فعالیت‌های مسئولان شهرستان بود و در آینده نزدیک نیز برنامه‌های ویژه ای برای توسعه هر چه بیشتر شهرستان مدنظر است.

افت 40 تا 50 درصدی برداشت محصول کشاورزی در قرچک

فرماندار شهرستان قرچک با بیان اینکه بیش از 90 درصد از اقلیم ایران در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارد، افزود: هزینه تأمین آب بسیار سنگین است و کنترل عرضه و تقاضای آب مورد نیاز مردم باعث می‌شود تا از هزینه‌های هنگفت تأمین آب کاسته شود.

وی اظهار داشت: شهرستان قرچک از 7 هزار هکتار اراضی کشاورزی برخوردار است و به ‌دلیل محدودیت منابع آبی تنها 3 هزار و 900 هکتار از این اراضی زیر کشت انواع محصولات زراعی می ‌رود که تعیین حق شهرستان قرچک از خروجی پساب تصفیه شده جنوب تهران، افزایش حق آبه شهرستان از رودخانه جاجرود و سد ماملو می‌تواند بخشی از نیازهای آبی کشاورزی شهرستان را تأمین کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک افزود: متأسفانه وجود سیستم‌های قدیمی آبیاری، نبود سیستم‌های انتقال آب پیشرفته و استفاده از انهار سنتی باعث گردید تا راندمان مصرف آب به شدت کاهش یافته و این امر باعث افت 40 تا 50 درصدی برداشت محصول در قرچک شده است.

وی گفت: متأسفانه شهرستان قرچک تاکنون از نعمت سیستم آبیاری نوین محروم بوده و باید با برنامه‌ریزی مناسب و با بهره‌گیری از تسهیلات ارائه شده از سوی دولت این مهم در شهرستان اجرا شود تا بخشی از مشکلات کمبود آب زراعی در قرچک برطرف شود.

تأکید بر فراهم کردن زیرساخت‌ها در قرچک

فرماندار شهرستان قرچک افزود: برای امر خدمت رسانی به مردم شهرستان، نیاز به فراهم کردن زیر ساخت‌ها اعم از داشتن ساختمان اداری مجهز برای فرمانداری و سایر ادارات، داشتن نیروی انسانی مناسب برای پیشبرد اهداف و مواردی از این قبیل، از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام شود و این امور مهم، نیازمند نگاه ویژه استاندار تهران به این شهرستان است.

صادقی در ادامه، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در پنج ماه نخست سال 93 در مجموعه فرمانداری و سایر ادارات شهرستان ارائه کرد و با اشاره به اینکه شهرستان قرچک که در بهمن ماه سال 1391 طی مصوبه هیئت وزیران از بخش به شهرستان ارتقاء یافته است، گفت: احداث ساختمان فرمانداری شهرستان قرچک، تکمیل و راه‌اندازی شهرک صنعتی، احداث کنارگذر قرچک، احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان و تصفیه خانه شهرستان، تاسیس بیمارستان به دلیل نداشتن حتی یک تخت بیمارستانی، استقرار تمام ادارات شهرستانی، تصویب و تکمیل چارت سازمانی فرمانداری و تسریع در استقرار شبکه بهداشت شهرستان از اولویت‌های این شهرستان است.

 

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.