با ما همراه باشید

اتاق خبر

پیگیری اختلاف زمین‌های وقفی پاکدشت از مجاری قانونی

خبر استان : نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف بنیاد مستضعفان و اداره اوقاف پاکدشت در مالکیت زمین‌های ۵ روستای شهرستان، گفت: اگر این مسئله به نتیجه نرسد پیگیری لازم از مجاری قانونی برای حصول نتیجه انجام می‌شود.

فرهاد بشیری اظهار کرد: اداره اوقاف شهرستان پاکدشت از ابتدای انقلاب تاکنون ادعای وقف زمین‌های زراعی و مسکونی 5 روستای مامازند، قوهه، قلعه نو، ارمبویه و پلشت را داشته است.

وی افزود: از طرف دیگر کشاورزان این مناطق مدعی هستند که از همان ابتدا در قبال پرداخت وجه نقد زمین‌ها را از رژیم گذشته خریداری کرده‌اند، از این رو با توجه به ادعای اداره اوقاف شهرستان به طرح شکوائیه‌ای در این باره به محاکم قضائی پرداختند که این دعاوی بارها در محاکم مختلف به شکست انجامید.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در نهایت بنیاد مستضعفان نیز طرح دعوائی به نمایندگی از کشاورزان مطرح کرد که درنتیجه آن دادگاه انقلاب تهران با استناد به نظریه مرحوم آیت الله محمدی گیلانی مبنی بر اینکه زمین‌هایی که مال غیر محسوب می‌شوند قابلیت وقف از سوی حاکم وقت را نداشته است بر عدم وقفیت 6 دانگ زمین‌های مورد اشاره رای داده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این اداره اوقاف ادعای وقف این زمین‌ها را داشته است، تصریح کرد: پیش از این اداره اوقاف ادعای وقف این زمین ها را داشته اما در حال حاضر بنیاد مستضعفان با استناد به رای اخیر دادگاه انقلاب مبنی بر عدم وقفیت زمین‌های 5 روستای نامبرده شده، در نامه ای از ثبت اسناد شهرستان خواستار صدور اسناد زمین‌های این روستاها به نام خود شده است.

بشیری درباره راه حل این مشکل بیان کرد: در نهایت قرار شده تا در جلسه با حضور نمایندگان کشاورزان و نمایندگان بنیاد چاره‌ای برای حل نهائی و 100 درصد این مشکل اندیشیده شود.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش از مطرح شدن دعوا به محاکم قضائی جلسات متمادی با حضور کشاورزان و رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه برای حل این مشکل برگزار شده بود، اگر این مسئله در جلسات داخلی به نتیجه نرسد همچنان از مجاری قانونی و سایر مجاری زیربط برای حصول نتیجه مطلوب مردم پیگیری می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.