با ما همراه باشید

اتاق خبر

سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در ورامین تولید می‌شود

احمد فدایی اردستانی روز یکشنبه اظهار کرد: شهرستان ورامین از ۸۵ هزار رأس گوساله پرواری، ۱۸ هزار و ۵۰۰ رأس گاو شیری و ۲۲۰ هزار رأس دام سبک برخوردار است.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۹۰۰ واحد دامپروری پرواری، ۱۸۵ واحد گوساله شیری و ۱۸۰ واحد پرورش گوسفند در شهرستان ورامین فعالیت می‌کنند که این واحدها سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.
فدایی گفت: فعالیت بیش از ۲ هزار واحد دامپروری در ورامین، این شهرستان را حائز رتبه نخست تولید گوشت قرمز در استان تهران کرده است.
وی میزان تولید شیر در شهرستان ورامین را بیش از ۱۲۷ هزار تن در سال اعلام کرد و افزود : تولید کنندگان شیر این شهرستان با این میزان تولید ، رتبه دوم استان تهران را در اختیار دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین یکی از مشکلات واحدهای دامپروری را افزایش قیمت نهاده‌های دامی اعلام کرد و افزود: افزایش قیمت نهاده‌های دامی نظیر کاه، تفاله چغندر و یونجه، هزینه‌های تولید گوشت قرمز را افزایش داده است.
وی اظهار کرد: افزایش قیمت تولید گوشت از یک سو و از سوی دیگر کاهش قیمت گوشت باعث شده تا برخی از دامداران برای فروش گوشت قرمز با مشکل مواجه شوند که لازم است برای عرضه این محصول، برنامه ریزی مناسبی از سوی مسئولان صورت گیرد.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.