با ما همراه باشید

اتاق خبر

قرچک صاحب سایت موزه می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قرچک از ایجاد سایت موزه فردیس قرچک با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قرچک صبح دوشنبه اظهار کرد: ایجاد سایت موزه فردیس در قالب طرح‌های بازآفرینی شهری با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی طرح اولیه است و مکاتبات آن به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری انجام‌شده است.

وی افزود: هدف از ایجاد بزرگ‌ترین سایت موزه فردیس در دشت ورامین عودت آثار فرهنگی کشف‌شده شهرستان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی قرچک بیان کرد: پیشنهاد طرح محور گردشگری جاده فردیس به پاکدشت به جهت قرار گرفتن اثر تاریخی تپه فردیس در مجاورت جاده و وجود کوره آجرپزی که نمادی از آثار فرهنگی و هویتی با قدمت دوره پهلوی اول در این محور قرار دارد.

خدابنده ادامه داد: فاز اول ایجاد دهکده سفال و بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری در فاز دوم توسط بخش خصوصی که مقدمات کار انجام‌شده است به‌زودی موافقت اولیه صادر می‌شود تا مرحله دوم که اخذ مجوزهای قانونی از ارگان‌های ذی‌ربط است انجام شود.

وی افزود: طرح اولیه سایت موزه فردیس قرچک به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری ارسال‌شده و جزء مصوبات کارگروه بازآفرینی شهری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قرچک در پایان خاطرنشان کرد: حداقل کاری که مسؤولان شهری باید برای این تپه باستانی انجام دهند نورپردازی و نصب تابلو و معرفی اثر است که مکاتباتی با شهرداری انجام‌شده است که قرار بر این شد که طرح را اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری به شهرداری قرچک ارسال کنند که تا به امروز این مهم انجام‌نشده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.