با ما همراه باشید

اتاق خبر

بهره‌برداری از پروژه‌های آموزشی قرچک در سال 98

خبراستان: مدیرکل نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس استان تهران گفت: تعدادی از پروژه‌هایی که از گذشته راکد بودند اخیراً در دو سه ماه اخیر فعالیت خود را آغاز کردند که امیدداریم برای اول مهر سال آینده به فضای آموزش‌وپرورش اضافه شوند.

علی شهری مدیرکل نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قرچک اظهار داشت: در جلسه‌ای که در فرمانداری با حضور فرماندار شهرستان، رئیس آموزش‌وپرورش، رئیس شورای شهر و ادارات خدما‌ت‌رسان تصمیماتی گرفته شد که به لحاظ نیازهای منطقه قرچک باید فضاهای آموزشی شهرستان به‌خصوص مناطقی که تراکم جمعیتی بالا دارند افزایش یابد.

وی گفت: با بررسی‌هایی که انجام‌شده و توافقات صورت گرفته شهرستان بتواند از امکانات محلی منابعی را تأمین کند اداره کل نوسازی نیز معادل آن را در بحث منابع استانی و ملی کمک خواهد کرد تا بخشی از نیازهای آموزش‌وپرورش و فضای آموزشی مرتفع شود.

شهری در خصوص شروع به کار پروژه‌هایی که از قبل راکد مانده بودن و در 3 ماه گذشته شروع به کار کردند، گفت: تعدادی از پروژه‌هایی که از گذشته راکد بودند اخیراً در دو سه ماه اخیر فعالیت خود را آغاز کردند که امیدداریم برای اول مهر سال آینده به فضای آموزش‌وپرورش اضافه شوند.

مدیرکل نوسازی و مجهز و توسعه مدارس استان تهران تصریح کرد: مدارسی را که در منطقه‌ای که تراکم جمعیت بالایی داشت آماده خواهیم کرد تا در دهه مبارک فجر کلنگ‌زنی شود که در قالب ۱۵ کلاس درس است.

وی افزود: زمین این مدرسه اهدا خیرین است که امکانات و انشعابات را فرد خَیّر آماده کرده است و می‌توانیم نقشه‌های آن را به خَیّر بدهیم تا کارهای مربوطه را انجام دهد.

شهری تأکید کرد: زمین ورزشی را قرار شد فرماندار ۱۰۰ میلیون تومان را مصوب کند و به سازمان نوسازی و مجهز و توسعه مدارس استان تهران دهد و ما هم مابقی اعتبار را تأمین کنیم تا زمین چمن را هم برای دانش‌آموزان آماده کنیم.

مدیر نوسازی و مجهز و توسعه مدارس استان تهران بابیان اینکه اعتبار اولیه مدرسه نگارستان قرچک بیش از ۴ میلیارد خواهد بود، اظهار کرد: امسال از منابع ملی ۴ برابر مناطق استانی برای شهرستان قرچک جذب کردیم و در حوزه ملی 800 میلیون تومان هزینه در نظر داریم که در استانی بیش از 3 میلیارد تومان جهت ساخت مدارس اختصاص داده شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.