با ما همراه باشید

اتاق خبر

مدارس قرچک تک‌شیفته نمی‌شوند

خبراستان: سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک گفت: امکان تک شیفته شدن وجود ندارند چراکه هنوز چند مدرسه داریم که از مدار آموزش خارج شدند و اگر به مدار آموزشی برگردند امکان اینکه مدارس ما تک‌شیفته شود وجود دارد.

بهمن خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قرچک با اشاره به دونوبته بودن برخی مدارس در این شهرستان اظهار داشت: در جلسه‌ای که با مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه استان تهران داشتیم بحث سرانه‌های آموزشی و مدارسی که به‌مرور زمان فرسوده شده‌اند و چندین پروژه‌ای که مسئله‌دار بود را مورد بررسی قراردادیم و در این جلسه به برنامه‌ریزی دقیقی رسیدیم که با هماهنگی اداره نوسازی و اداره آموزش‌وپرورش و امکانات شهرستانی بتوانیم این موارد را به مرحله کلنگ‌زنی و بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: سرانه‌های بالای دانش‌آموزی که در شهرستان قرچک وجود دارد نیازمند این است که از منابع شهرستان و پتانسیل اداره نوسازی استان، منابع ملی و استانی و اعتبارات شهرستانی استفاده کنیم که با توجه به افزایش بی‌رویه جمعیت در شهرستان قرچک بتوانیم جوابگوی نیازهای آموزشی دانش آموزان در این منطقه باشیم.

خطیبی گفت: تلاشمان باید این باشد که از ظرفیت شورای اسلامی شهر و شهرداری و زمین‌هایی که این دو در اختیار دارند و امکاناتی که خیرین مدرسه‌ساز شهرستان ایجاد کرده‌اند را در اختیار بگیریم و ما باید با توجه به کاهش اعتبارات دولتی در همه عرصه‌ها بتوانیم از امکانات خیرین و بخش خصوصی برای مدارس استفاده کنیم.

سرپرست فرمانداری قرچک بیان داشت: هم‌اکنون وضعیت سرانه‌های آموزشی قرچک حدود ۲۵ درصد است یعنی از ۸۰ مدرسه شهرستان، حدوداً ۲۵ درصد را خیرین ساختند و باید تلاش کنیم آمار مشارکت خیرین را بالابرده و نهادهای مرتبط فرهنگی ازجمله بنیاد برکت و بنیادهای دیگری که می‌توانند در این راستا کمک‌حال شهرستان باشند را در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان و هم استان تقویت کنیم.

وی با اشاره به بحث تک‌شیفته شدن مدارس در قرچک افزود: فعلاً با این روند و گزارشی که مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان داد امکان تک شیفته شدن وجود ندارند چراکه هنوز چند مدرسه داریم که از مدار آموزش خارج شدند و اگر به مدار آموزشی برگردند امکان اینکه مدارس ما تک‌شیفته شود وجود دارد.

خطیبی خاطرنشان کرد: شهرستان قرچک جزء ۵ شهرستان اولی است که از تراکم بالای جمعیتی برخوردار است، اما دورنمای شهرستان باید به این‌سو پیش رود که تمام مدارس شهرستان تک نوبت شوند و مجهز برای خدمات‌دهی به دانش آموزان شوند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.