با ما همراه باشید

اتاق خبر

شهیدی که از شهادت خود اطلاع داشت/ پخش شیرینی قبل از آسمانی شدن

خبر استان: نکته جالب‌توجه درباره زندگی شهید سید علی میر نصیری، اطلاع این شهید بزرگوار از شهادت خود بود، به‌طوری‌که وی پیش از شهادت در میان همرزمان خود شیرینی پخش کرد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- محمدرضا حیدری: هشت سال دفاع مقدس سرشار از خاطرات تلخ و شیرینی است که با تاریخ این ملت عجین شده و سند افتخار مردم ایران محسوب می‌شود.

تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید گلگون‌کفن در هشت سال جنگ تحمیلی باهدف دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی، برگ زرینی در تاریخ محسوب شده و همواره از سوی کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و نظامی از آن به عظمت یاد می‌شود.

خاطرات شهدای دفاع مقدس همواره موردتوجه بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه ایثار و شهادت قرار داشته و همیشه بسیاری از نویسندگان و هنرمندان کوشیده‌اند تا زوایای مختلفی از زندگی شهدای جنگ تحمیلی را روایت کنند.

منطقه ورامین نیز از مناطق پیشگام در دفاع از ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و تقدیم بیش از هزار و ۴۰۰ شهید گلگون‌کفن در هشت سال دفاع مقدس، این مهم را به اثبات می‌رساند.

خاطراتی که ذهن هر انسانی را به خود مشغول می‌کند

وقتی خاطرات شهدای دفاع مقدس در ورامین را ورق می‌زنیم، به خاطرات عجیب و جالبی برخورد می‌کنیم که ذهن هر انسانی را به خود مشغول می‌کند.

شهید سید  علی میر نصیری یکی از شهدای شاخص شهرستان ورامین محسوب می‌شود که علیرغم حضور در سن جوانی، به‌فرمان امام راحل لبیک گفت و در جبهه‌های جنگ حاضر شد و امروز به‌عنوان سند افتخار دیار ۱۵ خرداد شناخته می‌شود.

شهید میر نصیری یکی از صدها هزار جوانی بود که برای دفاع از کشور و مبانی انقلاب اسلامی از بهترین سرمایه‌های خود گذشت و نام و یادش در تاریخ پرافتخار ورامین برای همیشه ثبت شد.

نکته جالب‌توجه درباره زندگی شهید سید علی میر نصیری، اطلاع این شهید بزرگوار از شهادت خود بود، به‌طوری‌که وی پیش از شهادت در میان همرزمان خود شیرینی پخش کرد.

سید علی از دوران نوجوانی دل‌بسته انقلاب بود

سید حسین میر نصیری برادر شهید سید علی میر نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سید علی همواره از سنین نوجوانی دل‌بسته ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی بود و از هر فرصتی برای تعمیق آرمان‌های اسلامی استفاده می‌کرد.

وی افزود: همزمان با آغاز جنگ تحمیلی و هجوم همه‌جانبه رژیم بعث عراق به کشور، سید علی میر نصیری نیز مانند بسیاری از جوانان کشور لباس رزم پوشید و به‌فرمان امام راحل گوش فرا داد.

میر نصیری با اشاره به تاریخ شهادت برادر خود گفت: سید علی در ۲۴ آبان ماه سال ۶۱ در شرق مندلی با اصابت گلوله بر پیشانی‌اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکری که سال ها به میهن بازنگشت

وی با اشاره به این نکته که جنازه سید علی تا چندین سال به کشور بازنگشت، ادامه داد: به دلیل حجم آتش توپخانه دشمن، امکان بازگشت پیکر برادرم فراهم نشد و به همین خاطر خانواده ما تا چندین سال از دیدن پیکر سید علی محروم بودند.

میرنصیری با تأکید بر تشییع باشکوه پیکر سید علی در ورامین یادآور شد: چند سال پس از شهادت سید علی، خبر تفحص پیکر این شهید بزرگوار به خانواده رسید و مراسم باشکوه تشییع پیکر وی با حضور پرشور مردم متدین و انقلابی ورامین برگزار شد.

وی با اشاره به نکته جالبی از تاریخ شهادت سید علی و پدر شهید گفت: پدر شهید سید علی میرنصیری در تاریخ ۲۴ آبان ماه ۷۴ به دیار باقی شتافت و سید علی نیز ۲۴ آبان ماه ۶۱ به خیل شهدا پیوست و تقارن این روز نمی تواند عادی باشد.

شهیدی از شهادت خود اطلاع داشت

این برادر شهید با اشاره به اطلاع سید علی از شهادتش، بیان داشت: سید علی روز قبل از شهادت خود با توزیع شیرینی میان رزمندگان و همرزمان خود، اعلام کرده بود که می داند به شهادت می رسد و روز بعد از آن و در جریان عملیاتی به خیل شهدا پیوست.

وی با اشاره به وصیت نامه شهید سید علی میرنصیری تأکید کرد: شهید میرنصیری در وصیت نامه خود بر روی رسالت معلمان تأکید بسیاری داشت و نوشته بود که باید معلمان به وظیفه خود به خوبی عمل کنند، چرا که تربیت آینده سازان ایران اسلامی در گروی عملکرد فرهنگیان است.

میرنصیری با تأکید بر رسالت آحاد مردم و مسئولان در عصر حاضر اظهار متذکر شد: امروز پاسداری از خون مطهر شهدا و عمل به وصیت نامه های این عزیزان، رسالت خطیری است که بر دوش همه مردم و مسئولان احساس می شود و هر کس در این زمینه کوتاهی کند، باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشد.

وی با اشاره به انتظار خانواده معظم شهدا برای ادامه یافتن راه و مسیر شهدای انقلاب اسلامی بیان داشت: خانواده معظم شهدا چیزی جز ادامه یافتن راه و مسیر انقلاب اسلامی و شهدا را از مسئولان و مردم نمی خواهند و باید این موضوع مورد توجه همگان قرار بگیرد.

امیر پورجوادی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور پدر شهید میرنصیری در فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه اظهار داشت: پدر شهید سید علی میرنصیری از خیرین شهرستان ورامین محسوب می شد و اماکنی نظیر حسینیه بنی فاطمه از یادگاران این مرد بزرگ است.

وی با اشاره به نقش مادر شهید میرنصیری در تربیت صحیح فرزندان نیز افزود: مادر این شهید بزرگوار که طی سال های اخیر دار فانی را وداع گفت نیز همواره در تربیت صحیح فرزندان خود کوشید و امروز فرزندان این مادر شهید در فعالیت های مذهبی و فرهنگی حضور تأثیرگذاری دارند.

پورجوادی با اشاره به این نکته که نام و یاد شهید میرنصیری همواره زنده است، ادامه داد: شهید سید علی میرنصیری نیز در جریان حضور در جبهه های جنگ نیز حماسه ساز شد و توانست با تقدیم خون مطهر خود در راه دفاع از انقلاب اسلامی ایران، برای همیشه در تاریخ پرافتخار ایران جاودانه شود.

وی اضافه کرد: امروز باید با همه توان و ظرفیت برای عمل به وصیت نامه شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تلاش کرد تا شهدا از ما راضی و خشنود باشند.

به هر ترتیب شهید سید علی میرنصیری یکی از هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن ورامین محسوب می شود که امروز نیز نام و یادش در میان مردم دیار ۱۵ خرداد زنده است و مردم این منطقه خود را مدیون رشادت ها و سلحشوری های سید علی ها می دانند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.