با ما همراه باشید

اتاق خبر

وصیت های جالب خانعلی/مادری که ۳۰ سال چشم به درب خانه دوخت

خبر استان:  شهید خانعلی نصیری از مادر خود خواسته بود که هیچگاه به بنیاد شهید مراجعه نکند و از انقلاب و نظام اسلامی برای تقدیم فرزندش در راه دفاع از کشور، چیزی نخواهد.

خبرگزاری مهر: این روزها حال و هوای شهرستان ورامین، عطر شهادت به خود گرفته است و یکی از دلدادگان خمینی کبیر پس از گذشت بیش از ۳۰ سال به میهن باز می گردد.

شهید خانعلی نصیری از جمله جوانانی بود که از همان سنین کودکی دل در گروی ارزش های اسلامی داشت و از هر فرصتی برای تعمیق فرهنگ ناب اسلامی استفاده می کرد.

شهید نصیری همزمان با آغاز جنگ تحمیلی بر اساس وظیفه ای که احساس می کرد، به جبهه های جنگ حق علیه باطل اعزام شد و در نهایت در سال ۶۵ و در عملیات کربلای دو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتظار ۳۰ ساله خانواده شهید نصیری برای دیدار مجدد با خانعلی

اگرچه شهید نصیری در سال ۶۵ دعوت حق را لبیک گفت اما تا چند روز اخیر، خبری از پیکر مطهر این سرباز رشید اسلام نشد و بیش از ۳۰ سال خانواده این شهید والامقام در انتظار دیدار مجدد با خانعلی بودند.

با گذشت بیش از ۳۰ سال، بالاخره انتظار مادر شهید نصیری به سر آمد، مادری که از همان سنین کودکی و با فوت پدر خانعلی، وظیفه تربیت و پرورش این شهید بزرگوار را بر عهده گرفت و به خوبی توانست سربازی دلاور را تقدیم نظام اسلامی کند.

شهیدی که بارها به جبهه اعزام شد

این روزها شهرستان ورامین خود را مهیای استقبال از شهید خانعلی نصیری می کند، شهیدی که بار دیگر به همه ما یادآور می شود که برای عزت و استقلال ایران اسلامی خون های مطهری بر زمین ریخته شده و وظیفه آحاد مردم و مسئولان پاسداری از این خون های مطهر است.

اما به راستی شهید خانعلی نصیری که بود و چه شد که این روزها صحبت از این شهید بزرگوار در میان خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و مردم دیار ۱۵ خرداد مطرح است.

شهید نصیری در اولین روز از سال ۴۵ ، در خانواده ای متدین و مذهبی دیده به جهان گشود و از همان دوران نوجوانی به کار و تلاش مشغول شد.

خانعلی که پدر خود را در سنین کودکی از دست داده و اصلتا اهل بیجار زنجان بود، به شغل نانوایی مشغول شد و در کنار آن نیز در مسائل و موضوعات انقلابی و مذهبی نیز حضور فعالی داشت.

وی همزمان با جنگ تحمیلی در حالی که سن زیادی نداشت، به جبهه های جنگ حق علیه باطل اعزام شد و پس از چندین بار اعزام، در قالب یگان پاسداران و به عنوان سرباز وظیفه در جنگ تحمیلی حضور به هم رساند.

امیر پورجوادی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دهم شهریورماه سال ۶۵ یادوآور شهادت شهید دلاور، خانعلی نصیری است.

وی افزود: شهید نصیری از جمله فرزندان انقلاب بود که به ندای امام راحل لبیک گفت و در جریان دفاع از تمامیت ارضی کشور از بهترین سرمایه های خود گذشت.

مادری که ۳۰ سال چشم به درب خانه دوخت

پورجوادی ادامه داد: درحالی که تنها یک ماه تا ۳۱ ساله شدن مفقودی پیکر شهید نصیری باقی مانده بود، خبر شناسایی شدن یک شهید دفاع مقدس از ورامین مخابره شد و آن کسی جز خانعلی نصیری نبود.

فاطمه اسفندیاری مادر شهید خانعلی نصیری نیز در مراسم دیدار مسئولان شهرستان ورامین با خانواده این شهید بزرگوار اظهار داشت:در ۳۰ سال اخیر هر زمان که زنگ خانه به صدا در می آمد به بچه ها و اعضای فامیل اطلاع می دادم که خانعلی آمده و بچه ام برگشته است.

لباس هایی که پس از ۳۰ سال همچنان سالم و نو است

 این مادر شهید افزود: لباس های شهید خانعلی نصیری هر چند وقت یکبار شسته می شد و هنوز لباس های وی به صورت کاملا سالم و نو نگه داشته شده است.

به گفته خانواده شهید خانعلی نصیری، این شهید بزرگوار از مادر خود خواسته بود که هیچگاه به بنیاد شهید مراجعه نکند و از انقلاب و نظام اسلامی برای تقدیم فرزندش در راه دفاع از کشور، چیزی نخواهد.

خواهر شهید خانعلی نصیری نیز تأکید دارد که امروز حفظ حجاب از جمله رسالت هایی است که باید برای پاسداری خون مطهر شهدا دنبال شود.

به هر ترتیب مادر شهید نصیری پس از ۳۰ سال به آرزوی خود رسید و بار دیگر با فرزند خود دیدار خواهد کرد، دیداری که قطعا در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند.

مردم ورامین نیز خود را آماده و مهیای خلق یک حماسه دیگر می کنند و آماده می شوند تا روز یکشنبه در تشییع شهید نصیری نشان دهند که همچنان دل  در گروی انقلاب و نظام اسلامی دارند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.