با ما همراه باشید

اتاق خبر

فرونشست زمین به دنبال برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی

خبراستان: مدیر جهاد کشاورزی ورامین گفت: برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی فرونشست زمین را به همراه دارد.

محمد حسین تاجیک با اشاره به بحران کم آبی در عرصه کشاورزی شهرستان ورامین اظهار داشت: امروز منابع محدود آبی در عرصه کشاورزی شهرستان ورامین وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین افزود: همین منابع محدود آبی در ورامین سبب شده تا ازهمه ظرفیت های موجود عرصه کشاورزی شهرستان نتوان استفاده کرد.

وی ادامه داد: امروز برداشت بی رویه از آب سفره های زیر زمینی، خطر فرونشست زمین را در منطقه به همراه خواهد داشت و باید فعالان عرصه کشاورزی به این نکته توجه کنند.

تاجیک اضافه کرد: باید از منابع محدود آبی موجود در عرصه کشاورزی شهرستان استفاده بیشتری را برد و با گسترش آبیاری نوین و استفاده از شیوه های مدرن آبیاری و افزایش کشت گلخانه ای، زمین های بیشتری را زیر کشت قرار داد.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی فاز دوم انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین عنوان کرد: امروز تنها راه نجات کشاورزی ورامین در مقابله با کم آبی، راه اندازی سریع تر فاز دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: دولت در این زمینه اقداماتی را انجام داده است و هم اکنون سه و نیم متر مکعب آب از تصفیه پساب جنوب تهران به دشت ورامین سرازیر می شود و با افتتاح فاز دوم می توان این میزان را افزایش داد.

منبع: مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.