با ما همراه باشید

اتاق خبر

برخی هشدارهای رهبری در مورد نفوذ را سیاسی جلوه می‌دهند

خبراستان :امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از برخی مواضع در جهت شعاری و سیاسی جلوه دادن نفوذ گفت: برخی می‌خواهند هشدارهای رهبری در مورد نفوذ را سیاسی جلوه دهند.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حدیثی از امام عسکری (ع) خطاب به شیعیان اظهار داشت: با تقوا باشید و برای ما اهل بیت (ع) زینت باشید و مایه سرشکستگی نشوید.

امام جمعه موقت ورامین با ادامه بحث بهداشت روح و روان به عوامل سلامت دل پرداخت و گفت: خداوند در سوره یونس آیه 57 می‌فرمایند «اى مردم، براى شما از جانب پروردگارتان پندى هشیارکننده و درمانى براى آنچه از صفات نکوهیده در سینه‌هاست و رهنمود و رحمتى براى مؤمنان، آمده است.»

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) افزود: حضرت فرمودند «از قرآن براى بیماری‌هاى خود شفا بطلبید و به آن براى حل مشکلاتتان استعانت بجوئید، چه اینکه در قرآن شفاى بزرگ‌ترین دردها است که آن درد کفر و نفاق و گمراهى و ضلالت است»، باید با ویروس گناه مانند سایر ویروس‌ها مبارزه کرد، منازل خود را با نور قرآن و اهل بیت (ع) نورانی کنید.

محمودی با اشاره به‌وجود ماهواره در برخی منازل عنوان کرد: بدا به حال این افراد که خانه خود را در معرض امواج گناه‌آلود قرار می‌دهند.

این مسئول با انتقاد از نحوه تعلیم قرآن در کشور گفت: قرآن باید در راس تعالیم باشد اما متاسفانه در نظام تعلیم و تربیت امروز آن اهتمامی که باید به قرآن داده شود داده نشده است، قرآن درمان دهنده بیماری‌های روحی و روانی است.

خطیب امروز جمعه ورامین اضافه کرد: حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) فرمودند «معاشرت با صاحبان فضیلت موجب حیات دل‌هاست.» در کلام دیگری فرمودند «دیدار با نیکوکاران دل را آباد می‌کند.» ،اولیاء الهی ضمن آن که به‌عوامل سنگ دلی اشاره می‌فرمایند به درمان آن هم توجه ما را جلب می‌کنند.

این مسئول در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مساله شرعی در باب معاملات حرام ادامه داد: هر کس وارد بازار می‌شود باید بداند چه کسبی حرام است، خرید و فروش عین نجس، چیزی مانند مسکرات و شراب که عین نجس است حرام است، دومین مورد خرید و فروش اسباب غصبی است.

وی ادامه داد: سوم خرید و فروش آلات لهو و لعب در صورتی که از آن‌ها استفاده لهوی شود است، معاملات ربوی معاملات حرام است، پنجمین قسم از معاملات حرام آن چیزی است که می‌توان از آن استفاده حلال کرد اما به قصد حرام معامله شود حرام است.

برخی هم در حوزه و هم در دانشگاه وحدت این دو مرکز مهم را بر نمی‌تابند

امام جمعه موقت ورامین سپس به هفته وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: سالروز شهادت دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی می‌داریم، عناصر غرب زده و روشنفکران غرب زده سعی کردند فاصله بین حوزه و دانشگاه بیاندازند اما چهره‌هایی مانند شهید مطهری، شهید باهنر و شهید مفتح با حضور در دانشگاه‌ها این وحدت را تعمیق بخشیدند.

حجت‌الاسلام محمودی  ادامه داد: عواملی وجود دارند هم در حوزه‌های علمیه و هم در دانشگاه‌ها که وحدت این دو مرکز مهم را بر نمی‌تابند باید با نصب‌العین قرار دادن منویات رهبری در جهت وحدت این دو مرکز گام برداشت.

وی با توجه به سالگرد شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت عصر (عج) افزود: در آستانه سالروز شهادت امام عسکری (ع) و سالروز آغاز امامت حضرت مهدی آل محمد (عج) را تبریک عرض می‌کنیم، روز یکشنبه روز شهادت امام عسکری (ع) است، نسبت به ایشان حتماً احترام کنید.

محمودی بیان داشت: ایجاد شبکه ارتباطی بین شیعیان از مهمترین و بیشترین مسئولیت امام عسکری (ع) و آماده‌سازی شیعیان برای دوران غیبت بود، دشمنان به‌دنبال ضربه‌زدن به امام عصر (عج) و از طرف دیگر امام عسکری (ع) حافظ جان آن امام بزرگوار بود.

وی گفت: امام عسکری(ع) با قاطعیت با صوفی مسلکان و بدعت‌گذاران مبارزه کردند.

هیچ‌کس حق فتنه‌گری و فریب افکار عمومی را ندارد

این مسئول با اشاره به رحلت پیامبر اکرم (ص) و فتنه سقیفه ادامه داد: فتنه توهم و شعار نیست بلکه واقعیت است، با دور کردن مردم از واقعیت‌ها مردم را دچار انحراف کردند، در فتنه سقیفه در برابر علی (ع) ایستادند، سال‌ها است رهبری هشدار می‌دهند و برخی عامدانه و عالمانه و برخی جاهلانه گوش نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به انحراف از خط مستقیم پیامبر (ص) گفت: باید توجه داشت هیچ‌کس حق فتنه‌گری و فریب افکار عمومی را ندارد، امام (ره) فرمودند میزان وضعیت فعلی افراد است ممکن است برخی تا دیروز در خط بوده باشند و امروز نباشند باید مراقب برخی انحرافات در انتخابات بود.

بری می‌خواهند هشدارهای رهبری در مورد نفوذ را سیاسی جلوه دهند

خطیب نماز جمعه ورامین با تبیین نفوذ گفت: رهبری به نفوذ اعتقادی هشدار می‌دهند، کاری می‌کنند که باورهای دینی مردم را کم‌رنگ کنند، دشمنان و دنیای کفر و نفاق از این ابزارها استفاده می‌کنند و با مخلوط کردن حق و باطل ایجاد انحراف کرده و آگاهانه کتمان حق می‌کنند.

وی عنوان کرد: از طریق زرق و برق اعتقادات مردم را سست می‌کنند، امروز رسالت شبکه‌های ماهواره‌ای همین است، یکی از ابزارهای دشمن از بین بردن حیا جامعه و کم‌رنگ کردن غیرت افراد است، ترویج جاذبه‌های جنسی، بله دشمن در زمینه‌های مختلف به اسم هنر، دانش و به اسم موارد اعتقادی جاذبه‌های غیراخلاقی و جنسی را ترویج می‌کنند.

وی با اشاره به راهکارهای فتنه و نفوذ گفت: مردم را به اسم دین فریب می‌دهند و به اسم دین به جنگ دین می‌آیند، تشیع انگلیسی راه می‌اندازند، تشیعی که پشتوانه‌اش استکبار باشد چه می‌خواهد بگوید، رهبر معظم انقلاب اگر بحث نفوذ را مطرح می‌کنند بحث شعاری و سیاسی نیست.

حجت‌الاسلام محمودی بیان داشت: برخی همه چیز را سیاسی می‌بینند و الا جایگاه رهبری در جایگاه ولایت جایگاه خاص است، سال‌ها است امام خامنه‌ای می‌فرمایند «تهاجم فرهنگی»، می‌فرمایند «فتنه»، خوب ببینید برخی‌ها قربانی فتنه شدند.

مصوبه اخیر شورای حکام حاصل 12 سال استقامت ملت ایران است

امام جمعه موقت ورامین در ادامه به مصوبه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: مصوبه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان داد 12 سال فشار بر ملت ایران سیاسی و تنها برای تسلیم کردن این ملت بزرگ بوده است.

وی ادامه داد: در این ارتباط دو نکته عرض می‌کنم، اگر شورای حکام با اجازه اربابان اروپایی و آمریکایی در برابر ملت ایران تسلیم می‌شود نتیجه ایستادگی 12 ساله ملت ایران است که آن‌ها فهمیدند تهدید و تحریم ایران کاری از پیش نخواهد برد، ملت ایران با تمام وجود در برابر دشمن ایستادگی خواهد کرد، آن چه امروز در شورای حکام اتفاق می‌افتد نتیجه ایستادگی 12 ساله ملت است.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: نکته دوم همه اعتراف دارند که استقامت تیم هسته‌ای ایران مرهون ایستادگی رهبری و رهنمودهای ایشان است، این اقتدار و آینده‌نگری رهبری است، به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که امروز رهبری امام خامنه‌ای توانسته توطئه‌های دشمن را این طور خنثی کرده و دشمن را زمین‌گیر کند.

وحشی‌گری‌های ارتش مزدور نیجریه به شدت محکوم است/ علمای جهان اسلام به پا خیزند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت مظلومانه مسلمانان نیجریه اشاره کرد و گفت: شهادت مظلومانه مسلمانان نیجریه بسیار دردناک است، صدها شیعه بی‌دفاع را به شهادت رسانده و رهبر شیعیان شیخ زکزاکی را دستگیر کردند، این رهبر بزرگ نیجریه از سال قبل تا به حالا چهار پسر خود را به‌عنوان شهید تقدیم اسلام ناب محمدی کرده است.

خطیب جمعه ورامین تصریح کرد: آنچه امروز علیه شیعه در آذربایجان، نیجریه، عراق، یمن و … اتفاق می‌افتد نشان از ضعف وهابیت پلید است، در بلاد مختلف کشورهای اسلامی و غیراسلامی قلوب ملت‌ها تسخیر مکتب ناب محمدی است، البته بدانید این حرکت‌ها در نهایت به سود ملت‌های مسلمان رقم خواهد خورد و ما اقدام رژیم و ارتش نیجریه را به شدت محکوم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: از سازمان‌های جهانی که مزدوران استکبار هستند انتظاری نیست، در برابر این همه جنایات لال هستند و خفه شدند، مزدوری خود را به نمایش گذاشتند، از علمای جهان اسلام چه شیعه چه سنی انتظار می‌رود بر علیه این ظلم‌ها فریاد بزنند.

منبع :خبرگزاری فارس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.