با ما همراه باشید

اتاق خبر

10 وزیر به کمیسیون های مجلس می روند

خبراستان :وزرای آموزش و پرورش، اموراقتصادی و دارایی، نفت، کار، اطلاعات، جهادکشاورزی، کشور، بهداشت، علوم و صنعت دولت یازدهم و همچنین مدیرعامل سازمان خبرگزاری برای ارایه گزارش و پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس به کمیسیون های تخصصی می روند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سومین هفته متوالی برگزاری جلسات علنی صحن مجلس در کمیسیون های مختلف خاص و تخصصی شرکت می کنند که برنامه این کمیسیون ها به شرح زیر است:

**کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی
روز یکشنبه در نشستی با نمایندگان وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، دادگستری و مسؤولین استان قزوین وضعیت ساخت و سازها در منطقه هفت سنگان و دیزج قزوین بررسی می شود.

**کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی
روز دوشنبه اعضای این کمیسیون به ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی خواهند پرداخت و سپس طرح تأدیه بدهی های دولت به سازمان تأمین اجتماعی را بررسی می کنند.

**کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ‘در اجرای اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسی’
روز یکشنبه این کمیسیون اولین جلسه خود را برگزار خواهد کرد.

**کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور
اعضای این کمیسیون روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه آینده به بررسی این لایحه می پردازند.

**کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری
اعضای این کمیسیون روز شنبه در نشست کارگروه اعمال ماده (236) آیین نامه داخلی، درباره صندوق ذخیره فرهنگیان بحث خواهند کرد.
روز یکشنبه نیز مواد (2و5) طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی بررسی شده و سپس اعضای این کمیسیون بازدیدی سازمان اوقاف و امور خیریه خواهند داشت.
دوشنبه آینده نیز وزیر آموزش و پرورش مهمان این کمیسیون برای پاسخگویی به سؤالات فرهاد بشیری نماینده پاکدشت به نمایندگی از 17 نفر، حمیدرضا پشنگ نماینده مردم خاش، حامد قادرمزی نماینده قروه (2 فقره)، یعقوب جدگال نماینده چابهار (3فقره)، محمدعلی عبدالله زاده نماینده طبس،
سیدمهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان، حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده شهرکرد، محمدحسن دوگانی آغچغلو نماینده فسا، احمد آریایی نژاد نماینده ملایر، محمد فیروزی نمیانده نطنز(2 فقره)، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، حسین فتاحی نمیانده شهربابک به نمایندگی از 6 نفر، امیرعباس سلطانی به نمایندگی از مجمع استان چهارمحال و بختیاری، مصطفی افضلی فرد نماینده اردبیل و موسی غضنفرآبادی نماینده بم به نمایندگی از 17 نفر خواهد بود.
سپس اعضای این کمیسیون بازدیدی از پژوهشگاه صنعت نفت خواهند داشت.

**کمیسیون اجتماعی
اعضای این کمیسیون روز یکشنبه از مرکز اسناد و کتابخانه ملی بازدید خواهند کرد و دوشنبه نیز در جلسه مشترکی با کمیسیون بهداشت و درمان معضل مواد مخدر و آسیب های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر را بررسی خواهند کرد.

**کمیسیون اقتصادی
اعضای این کمیسیون یکشنبه به بررسی تبصره های (3) و (4) ماده (8) و ماده (59) لایحه بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث که ارجاعی از صحن علنی مجلس است، می پردازند و سپس لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور را بررسی کرده و در نهایت اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سهام عدالت جلسه ای را تشکیل خواهند داد.
دوشنبه نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت پاسخگویی به سؤالات سیدسعید زمانیان دهکردی نماینده شهرکرد، شمس­الله شریعت نژاد نماینده تنکابن، عبدالوحید فیاضی نماینده نور، علی کائیدی نماینده پلدختر، عبدالرحمان رستمیان نماینده دامغان، احمدعلی مقیمی نماینده بهشهر، رمضانعلی سبحانی فر نماینده سبزوار، قاسم جعفری نماینده بجنورد، یعقوب جدگال نماینده چابهار، علیرضا خسروی نماینده سمنان، جعفر قادری نماینده شیراز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، فتح­الله حسینی نماینده قصرشیرین (2 فقره) و زهره طبیب زاده نوری نماینده تهران (2 فقره) مهمان این کمیسیون خواهد بود سپس وزرای نفت برای پاسخ به سؤال محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سؤال حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان در این کمیسیون حاضر خواهند شد.

**کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
روز یکشنبه سوال حسن کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان از وزیر اطلاعات مطرح خواهد شد و سپس بررسی فاجعه منا با حضور مسؤولین ذی ربط ادامه می یابد.
دوشنبه نیز سؤال فتح الله حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار این کمیسیون خواهد بود و سپس نمایندگان عضو، لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور را بررسی می کنند.

**کمیسیون انرژی
روز یکشنبه، استماع گزارش مدیرعامل شرکت توانیر و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی، ادامه بررسی لایحه یک شوری تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور در دستور کار این کمیسیون است.
دوشنبه نیز گزارش وضعیت پروژه های پارس جنوبی با حضور فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس توسط اعضای این کمیسیون استماع خواهد شد و سپس وزیر نفت به سؤالات سیدحسین دهدشتی نماینده آبادان و محمدحسن آصفری نماینده اراک پاسخ می دهد.

**کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات
اعضای این کمیسیون روز یکشنبه بررسی طرح تأدیه بدهی های دولت به سازمان تأمین اجتماعی و طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را در دستور کار دارند.
دوشنبه نیز جمع بندی نهایی لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در این کمیسیون انجام خواهد شد.

**کمیسیون بهداشت و درمان
روز یکشنبه ریاست دانشگاه علمی و کاربردی درباره عملکرد و برنامه های آتی آن دانشگاه گزارشی خواهد داد و سپس طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386 بر اساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان اعاده شده از شورای نگهبان و طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی بررسی خواهد شد.
دوشنبه آینده نیز گزارش وزرای کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص راهکارهای اجرائی در جهت کاهش تقاضا و مصرف مواد مخدر در کشور در این کمیسیون ارایه خواهد شد.

**کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور
یکشنبه آینده اعضای این کمیسیون گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران را استماع خواهند کرد.
دوشنبه نیز وزیر کشور به سؤالات زهره طبیب زاده نوری نماینده تهران (4 سوال)، موید حسینی صدر نماینده خوی (4 فقره)، ابوالقاسم جراره نماینده بندرعباس (2 فقره)، سید شریف حسینی نماینده اهواز، سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده کرمان، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان، سیدباقر حسینی نماینده زابل و یونس اسدی نماینده مشکین شهر پاسخ خواهد داد.
سپس اعضای این کمیسیون به بررسی گزارش هیأت تحقیق و تفحص از استانداری های تهران، فارس و آذربایجان غربی خواهند پرداخت.

**کمیسیون صنایع و معادن
یکشنبه آینده بررسی تخصصی لایحه یک شوری تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور و طرح یک شوری حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.
روز دوشنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت پاسخگویی به سؤالات عباس فلاحی باباجان نماینده اهر و هریس، زهره طبیب زاده نوری نماینده تهران، ری و شمیرانات، محمدصالح جوکار نماینده یزد، سوال مشترک دخیل عباس زارع زاده مهریزی نماینده مهریز و دو نفر دیگر از نمایندگان، علیرضا منظری توکلی نماینده بافت، الهویردی دهقانی نماینده ورزقان و خاروانا و محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور (2 فقره) در این کمیسیون حضور خواهد یافت.

**کمیسیون عمران
یکشنبه آینده بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور ادامه خواهد یافت.
دوشنبه نیز در نشستی مشترک با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش عملکرد و برنامه های آتی و هم اندیشی در تحقق اهداف و برنامه های وزارتخانه بالاخص در امور مؤثر در عمران و آبادانی کشور استماع خواهند کرد.

**کمیسیون فرهنگی
یکشنبه آینده ریاست مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت (ع) گزارشی به این کمیسیون ارایه خواهند کرد.
سپس اعضای این کمیسیون بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور را ادامه خواهند داد.
روز دوشنبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در این کمیسیون به سؤال نصرالله پژمانفر نماینده مشهد پاسخ می دهد و سپس اعضای این کمیسیون به ادامه بررسی موضوع حمایت از تولید و تأمین چوب و کاغذ کشور می پردازند.
دوشنبه نیز مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در کارگروه هنر، رسانه و گردشگری این کمیسیون گزارشی از عملکرد این سازمان ارایه خواهد کرد.

**کمیسیون قضائی و حقوقی
اعضای این کمیسیون روز یکشنبه و دوشنبه آینده طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی را بررسی می کنند.
سه شنبه آینده نیز بررسی لایحه حمایت از مالکیت صنعتی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

**کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی
یکشنبه آینده اعضای این کمیسیون گزارش مدیرعامل بورس کالای ایران درباره روند اجرائی طرح پایلوت قیمت تضمینی موضوع ماده (33) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی در استان خوزستان در محصول ذرت و گزارش رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و معاونین ایشان درخصوص عملکرد و برنامه های آتی آن سازمان و نقش این برنامه ها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را استماع خواهند کرد.
روز دوشنبه نیز در نشستی مشترک با رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به استماع گزارش عملکرد و برنامه های آتی آن مؤسسه خواهند پرداخت.

منبع :خبرگزاری ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.