با ما همراه باشید

اتاق خبر

جمع آوری پسماند مناطق روستایی در دستور کار دهیاران قرار گیرد.

خبراستان: معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری ورامین از دهیاران خواست تا جمع آوری پسماندهای مناطق روستایی را در دستور کار خود قرار دهند.

ضا کارخانه روز چهارشنبه در جلسه دهیاران بخش مرکزی که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: مدیریت پسماند در مناطق روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که روستاها قطب کشاورزی منطقه محسوب می شوند و در صورت آلودگی محیط زیست ناشی از عدم مدیریت پسماند ، آثار زیان باری خواهد داشت.
وی افزود: دهیاران به منظور ارتقاء بحث سلامت محیط زیست باید برنامه جامعی در خصوص مدیریت پسماند ارائه نموده و با بهره گیری از تجارب مناطق مختلف شهری، بهترین وضعیت را در خصوص حفظ محیط زیست در روستاها فراهم کنند.
کارخانه با اشاره به اتمام افق 10 ساله طرح های هادی روستایی ورامین گفت: طرح هادی مجموعه ای از اقدامات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که با هدف توسعه و آبادانی روستاها در سطح کشور اجرا می شود تا با ایجاد زیرساخت های لازم در این مناطق، شرایط زندگی بهتر برای روستاییان فراهم شود.
وی افزود: افق اجرای طرح های هادی 10 ساله است که پس از پایان این زمان، طرح های هادی نیاز به بازنگری دارند که لازم است تا دهیاران نسبت به بررسی ابعاد مختلف این طرح اقدام کنند.
معاون فرماندار ورامین افزود: بازنگری طرح های هادی با هدف ارتقاء سطح خدمت رسانی به روستائیان ، تأمین نیازهای روز جامعه روستایی ، افزایش راندمان کار روستائیان، بهبود معیشت و رفاه سطح زندگی در روستاها و پیشگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها صورت می گیرد.
وی با اشاره به شروع فصل سرما و بارش نزولات جوی از دهیاران خواست تا تمهیدات لازم برای رفع نیازهای اساسی روستائیان را فراهم و مشکلات موجود در روستاها به ویژه در بخش راه روستایی را برطرف کنند.
بخشدار مرکزی ورامین نیز در این جلسه گفت: با وجود مشکلات و تنگناهای مالی ، اقدامات موثری در راستای سیاست های دولت یازدهم در حوزه مناطق روستایی ورامین انجام شده و باجذب اعتبارات مناسب از محل جرائم راهنمایی و رانندگی ، بسیاری از مشکلات و تنگناهای موجود درحوزه مناطق روستایی برطرف شده است.
مصطفی حیدری گفت : امروز شاهدیم که به واسطه تلاش های صورت گرفته در حوزه عمران روستایی ، رضایت روستائیان جلب شده و این امر به کاهش میزان مهاجرت ساکنان روستاها به مناطق شهری منجر شده است.
وی اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر در کاهش مشکلات مناطق روستایی ، مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی است و به جرأت می توان گفت که هیچ موردی از ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق روستایی بخش مرکزی ورامین صورت نمی گیرد.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از دهیاران خواست تا در راستای عمل به قانون، زمینه حضور پرشور مردم در این عرصه سیاسی را فراهم آورند.

منبع :ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.