با ما همراه باشید

ورامین

برخی می خواهند به عوامل فتنه میدان دهند/فتنه فراموش نمی شود

خبر استان : امام جمعه موقت ورامین گفت: برخی در تلاش هستند تا تحت همایش های مختلف به عوامل فتنه میدان داده و جنایات آنان را از اذهان مردم پاک کنند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: رحلت نبی مکرم اسلام(ص) از تلخ ترین و دردناک ترین حوادث جهان بشیریت است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) بود که انحراف در میان امت اسلامی آغاز شد و نتیجه این انحراف را می توان در جامعه امروزی نیز به عینه مشاهده کرد.

برخی می خواهند مردم به فتنه حساس نباشند

وی ادامه داد: ۲۸ صفر و سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، بهترین فرصت است که فتنه گران به جامعه شناسانده شده و از تکرار تاریخ جلوگیری شود و در این زمینه همه ما مسئولیت خطیری بر دوش داریم.

محمودی اضافه کرد: عوام فریبی، دروغگویی و شایعه پراکنی از جمله عواملی بود که فتنه گران از صدر اسلام تاکنون دنبال کردند، آن روز سران فتنه با استفاده از پول و ثروت و نیرنگ دهان مردم را بستند و علی(ع) را ۲۵ سال خانه نشین کردند.

برخی می خواهند به عوامل فتنه میدان بدهند

رییس شورای هماهنگی هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران با اشاره به تلاش برخی از افراد در زمینه به میدان آوردن عوامل فتنه عنوان کرد: برخی تلاش می کنند تا مردم نسبت به فتنه و جنایت فتنه گران حساس نباشند و خیانت های فتنه گران را از اذهان مردم پاک کنند.

محمودی یادآور شد: آن ها که اعتبارشان را از امام گرفتند و سال ها در کنار امام بودند اکنون در برابر فتنه سکوت کرده اند و این امر پذیرفتنی نیست، این که با عنوان همایش و با شعار اصلاح طلبی به چنین افرادی میدان داده می شود از مصادیق بارز فتنه است.

خطیب نماز جمعه ورامین با تقدیر از بصیرت و هوشیاری مردم ایران گفت: ملت ایران با تبعیت از ولایت فقیه، هوشیار و بصیر هستند و اجازه خودنمایی به فتنه گران برای مزدوری آمریکا و اسراییل را نخواهند داد.

وی متذکر شد: برخی از افراد در کنار بستر نبی مکرم اسلام(ص) به ایشان جسارت و بی حرمتی کردند و باید از ۲۸ صفر و سالروز رحلت پیام اکرم(ص) برای بازخوانی فتنه های صدر اسلام و استفاده از تجربیات آن زمان برای مقابله با فتنه های کنونی استفاده کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران با اشاره به دومین نامه رهبری به جوانان غربی گفت: مقام معظم رهبری شناخت ماهیت اسلام را به جوانان غرب توصیه و به نقش آمریکا و صهیونیست در تقویت تروریست اشاره کردند.

وی افزود: سردمداران استکبار با بمباران تبلیغاتی و انعکاس رفتارهای زشت و خشن گروه های افراطی مانند داعش سعی در بسیج کردن افکار عمومی ملت خود علیه اسلام دارند اما نامه رهبری قدم خوبی برای تنویر افکار جوانان غربی است.

 از نگاه سلیقه ای و جناحی به قانون اساسی پرهیز شود

مجتبی عرب عامری تحلیلگر مسائل سیاسی و منطقه ای که به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان ورامین سخن می گفت، با اشاره به ویژگی های قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پس از رأی تاریخی ملت ایران در ۱۲ فرودین ۵۸ به جمهوری اسلامی ایران، امام راحل دستور تدوین قانون اساسی را صادر کردند.

وی افزود: قانون اساسی ایران بر مبنای مکتب حیات بخش اسلام و در ۱۷۷ اصل به عنوان یکی از مترقی ترین قانون های اساسی در جهان تدوین و به تصویب رسید و اکنون نیز مبنای عمل مسئولان و مردم است.

عرب عامری قانون اساسی را مهم ترین سند ملی کشور دانست و ادامه داد: قانون اساسی به عنوان مهم ترین و عالی ترین سند ملی کشور محسوب شده و باید توسط مردم و مسئولان مورد توجه و رعایت قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: راه پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران، عمل دقیق به قانون اساسی مبتنی بر مکتب حیات بخش اسلام است و باید از نگاه سلیقه ای و جناحی به قانون اساسی پرهیز شود.

عرب عامری اصل ولایت فقیه را یکی از اصول مهم قانون اساسی کشور دانست و ادامه داد: امروز یکی از مشکلات کشورهایی نظیر افغانستان، عراق نداشتن ولی فقیه است اما جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ولایت فقیه از تمامی گردنه ها و بحران ها عبور کرده است.

منبع : مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.