با ما همراه باشید

قرچک

تکمیل کمربندی جنوبی و بیمارستان قرچک در اولویت است

خبر استان : معاون امور عمرانی استانداری تهران از تکمیل دو پروژه کمربندی جنوبی و بیمارستان دولتی قرچک به عنوان اولویت های مسئولان استان و شهرستان قرچک در خدمت رسانی به مردم یاد کرد.

حسن کریمی روز سه شنبه در بازدید از روند اجرای پروژه های عمرانی شهرستان قرچک گفت: پروژه های عمرانی قرچک با وجود تمامی مشکلات از روند اجرایی مناسبی برخوردار است و لازم است تا با تعامل مناسب مسئولان، زمینه تکمیل و بهره برداری از آنها میسر شود.
وی افزود: یکی از مهمترین پروژه های عمرانی شهرستان قرچک، تکمیل پروژه کمربندی جنوبی این شهرستان است که می تواند گره کور ترافیکی این شهرستان را که بار ترافیکی شهرستان های اطراف از جمله ورامین و پیشوا را تحمل می نماید برطرف کند.
وی افزود: با تلاش شهرداری و شورای اسلامی قرچک بیش از 80 درصد از املاک موجود در مسیر این پروژه تملک شده و استانداری تهران نیز از توان خود برای اتمام این پروژه استفاده خواهد کرد.
کریمی گفت: البته زمان تکمیل و بهره برداری از این پروژه بستگی به منابع مالی شهرداری دارد ولی با وجود مشکلات و تنگناهای مالی که شهرداری های کل کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند تلاش می شود تا روند تکمیل کمربندی جنوبی قرچک تسریع شود.
معاون استاندار تهران افزود: نوید رئیس جمهور برای کمک به پروژه های عمرانی ما را به تکمیل پروژه های نیمه تمام امیدوار کرده و تلاش می شود تا به دلیل حساسیت پروژه های عمرانی قرچک به ویژه کمربندی جنوبی، این امر در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به روند احداث بیمارستان دولتی قرچک گفت: عملیات احداث تنها بیمارستان دولتی قرچک از سال 89 و از محل اعتبارات ملی آغاز شد که به دلیل مشکلات پیش آمده، روند اجرایی آن مناسب ارزیابی نشد و پیمانکار قبلی پروژه نیز نتوانست به تعهدات خود عمل کند ولی امروز به همت مسئولان و تأمین اعتبارات مورد نیاز شاهد افزایش سرعت در روند تکمیل این پروژه هستیم.
کریمی گفت: طبق تعهد پیمانکار ، این پروژه ظرف 18 ماه تکمیل و به بهره برداری می رسد و تلاش می شود با پیش بینی های صورت گرفته ، تعداد تخت های این بیمارستان از 64 تخت افزایش یابد.
وی تأکید کرد: شهرستان قرچک به لحاظ زیر ساخت های بهداشت و درمان با مشکلات عدیده ای مواجه است به گونه ای که حتی یک تخت بیمارستانی نیز در قرچک وجود ندارد که یقینا با بهره برداری از این پروژه بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.
مسعود مرسل پور فرماندار قرچک نیز با اشاره به این که شهرستان 300 هزار نفری قرچک فاقد حتی یک تخت بیمارستانی است از تکمیل پروژه بیمارستان 64 تختخوابی قرچک به عنوان مهمترین مطالبه مردم این شهرستان یاد کرد.
وی گفت: شهرستان قرچک به دلیل نوپا بودن با مشکلات و کمبودهای متعددی مواجه است که خوشبختانه طی سال های اخیر چندین پروژه مهم عمرانی در حوزه های مختلف اجرا شده و پروژه هایی در حوزه های اقتصاد، کشاورزی، آموزش و پرورش، دانشگاه، ساختار اداری، راه، بهداشت و درمان، فرهنگی، عمران روستایی و مسکن آغاز شده و در حال اجرا است.
فرماندار قرچک افزود: یکی از مهمترین افتخارات دولت تدبیر و امید ایجاد تحول در حوزه بهداشت و درمان است که امید است این رویکرد به تکمیل هرچه سریعتر تنها بیمارستان دولتی شهرستان قرچک منجر شود چرا که شهرستان 300 هزار نفری قرچک از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی نیز محروم است و مردم برای تأمین بهداشت ودرمان خود مجبورند به شهرهای مجاور عزیمت کنند .
وی اجرای پروژه فاضلاب شهری را به عنوان نماد پیشرفت و توسعه در قرچک یاد کرد و گفت: هم اکنون اجرای پروژه فاضلاب شهر قرچک با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است که با تکمیل آن بسیاری از معضلات جمع آوری فاضلاب در این شهرستان به پایان رسیده و میزان قابل توجهی آب تصفیه شده به چرخه تولید به ویژه در بخش کشاورزی باز خواهد گشت.
معاون امور عمرانی استانداری تهران با حضور در شهرستان قرچک از پروژه های کمربندی جنوبی، بیمارستان 64 تختخوابی، پروژه فاضلاب شهری، شهرک صنعتی قرچک، راه دسترسی به شهرک صنعتی، طرح آبرسانی شهرستان، راه روستای قشلاق جیتو به پاکدشت، بوستان خبرنگار و پارک بنفشه بازدید کرد.
منبع : ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.