با ما همراه باشید

اتاق خبر

در جوابیه مهر عنوان شد/نمره قبولی دانشگاه شهرداری ورامین با استناد به بخشنامه های کشوری

خبر استان : در تاریخ اول مرداد ماه جاری گزارشی با عنوان “گلایه دانشجویان از مشکلات آموزشی دانشگاه علمی- کاربردی ورامین” بر خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت که مسئولان این مرکز در نامه ای بخشنامه های ابلاغی از سوی دانشگاه جامع علمی – کاربردی که ملاک تصمیم گیری ترم تابستان بوده  را  منتشر کردند .

در این جوابیه موضوع مورد نظر دانشجویان که به نحوه ارائه درس در ترم تابستان اعتراض داشتند با عنایت به بخش نامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد بررسی قرار گرفته است و مشخص می گردد که مرکز علمی – کاربردی شهرداری ورامین با عنایت دستورالعمل های موجود و همانند تمامی مراکز در سطح کشور واحد های  ترم تابستان را ارائه نموده است و اعتراض دانشجویان به دلیل عدم اطلاع کافی از قوانین بوده است .

 

در همین راستا و به منظور اطلاع خوانندگان جوابیه دانشگاه علمی کابردی شهرداری ورامین در ادامه آورده شده است :

“احتراما پیرو انتشار مطلب “گلایه دانشجویان از مشکلات آموزشی دانشگها علمی- کاربردی ورامین” در آن خبرگزاری به اطلاع می رساند: 1- مرکز علمی- کاربردی شهرداری ورامین در سال 1388 تاسیس شده و بنا بر اعلام مدیران ارشد دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استان تهران در طول چهار سال فعالیت یکی از مراکز برتر در حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بوده است. ولی جای تعجب دارد که این مرکز از سوی نمایندگی ورامین آن خبرگزاری محترم تازه تاسیس خوانده شده است که پیشنهاد می گردد آن نماینده محترم قبل از تنظیم خبر نسبت به کسب اطلاعات جامع و موثق اقدام نماید. 2- در مورد مطلب منتشر شده درباره گلایه از امکانات این مرکز به اطلاع می رساند مرکز علمی- کاربردی در کشور است که دارای دو ساختمان مجزا برای خواهران و برادران می باشد که جهت رفاه حال دانشجویان این مهم صورت گرفته است. از طرفی دیگر و در کنار امکانات رفاهی و علمی، این مرکز در جوار پارک خانواده و پارک مشاهیر واقع شده است که دانشجویان امکان استفاده از این اماکن را دارا می باشند. البته همانطور که ذکر گردید مدیران این مرکز جهت توسعه هر چه بیشتر و افزایش ظرفیت پذیرش اقدام به احداث ساختمان جدید نموده که در حال حاضر عملیات اجرایی آن به سرعت در حال پیشرفت فیزیکی است. 3- در مورد اعتراض دانشجویان به مشکلات آموزشی دانشگاه ذکر چند نکته الزامی است: الف) طرح این موضوع تنها مربوط به انتخاب واحد تابستان 93 می باشد و بیان آن به صورت کلی و با هدف زیر سوال بردن کل سیستم آموزشی دور از انصاف است. ب) همانطور که استحضار دارید کلیه مراکز علمی- کاربردی در سطح کشور تابع دستورالعمل بخشنامه های دانشگاه جامع علمی- کاربردی می باشند و ارائه دروس در ترم تابستان نیز شامل همین موضوع می گردد. بنا بر بخشنامه ارسالی به پیوست انتخاب واحد ترم تابستان به دو روش امکان پذیر است حالت اول انتخاب یک پودمان تا سقف 272 ساعت که باید 30 درصد آن عملی باشد و حالت دوم انتخاب یک پودمان کارآموزی و پروژه تا سقف 6 واحد می باشد بنا بر تاکید صورت گرفته ادغام دو پودمان فوق به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد و در نتیجه درخواست دانشجویان خلاف بخشنامه مذکور می‌باشد. در مورد واحد کارآموزی همانطور که در سامانه سجاد اطلاع رسانی شده، اخذ این واحد اجباری نمی باشد و دانشجویان به شرط رعایت دو بند بخشنامه می توانند دروس دیگر را در ترم تابستان اخذ نمایند در نتیجه بیان این مشکل از سوی دانشجویان ناشی از بی اطلاعی از بخشنامه های دانشگاه جامع علمی- کاربردی می باشد که اجرای آن برای مرکز لازم الاجرا است. ج) همانطور که خبرگزاری مهر در سطح کشور یکی از معتبرترین رسانه های خبری به شمار می رود، انتظار می رود نمایندگی ورامین این خبرگزاری نیز در همین چارچوب حرکت نماید و قبل از انعکاس اخبار با بررسی مستندات معتبر و گفتگو با کارشناسان و مطلعین، نسبت به انتشار اخبار اقدام نماید. بر اساس اخلاق حرفه ای خبرنگاری شایسته بود در کنار شنیدن نظرات دانشجویان، گفتگویی با مدیران دانشگاه علمی- کاربردی صورت می گرفت تا نسبت به صحت و منطقی بودن خواسته های مطرح شده، اطمینان حاصل می شد و همانطور که دانشجویان معترض در جلسه با مدیران مرکز علمی- کاربردی شهرداری ورامین و آگاهی از بخشنامه ها قانع شده و در ترم تابستان ثبت نام نمودند، خبرنگار آن خبرگزاری نیز نسبت به انتشار خبر موثق و جامع اقدام می نمود. در پایان در آستانه روز خبرنگار از مدیریت و فعالان عرصه خبر در آن خبرگزاری محترم کمال تشکر را دارم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.