با ما همراه باشید

پردیس

152 نفر در تصادفات جاده ای شرق استان تهران جان خود را از دست داده اند

خبر استان : رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: طی یک سال گذشته و در اثر تصادفات جاده ای ، 152 نفر جان خود را در شرق استان تهران از دست داده اند.

سرهنگ علیرضا همیانی  گفت: اقدامات موثر فرهنگی در منطقه شرق استان تهران باعث شده تا این فرماندهی در کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات جاده ای ، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد ولی با این وجود ، شاهد جان باختن 152 نفر در اثر تصادفات جاده ای دراین بخش از استان تهران طی یک سال گذشته بوده ایم.
وی تعداد تصادفات جرحی رخ داده در شرق استان تهران را بیش از 4 هزار مورد و تصادفات خسارتی را بیش از 2 هزار و 900 مورد طی یک سال گذشته عنوان کرد.
وی اظهار کرد: با وجود آن که مهمترین اولویت پلیس راهور در کاهش تصادفات و خسارات جاده ای، فرهنگ سازی ترافیکی است ولی مأموران پلیس برای کنترل ترافیک و برخورد با متخلفان ، طی یک سال گذشته بیش از 719 هزار و 200 فقره برگ جریمه صادر کرده اند.
همیانی ارزش ریالی برگه های جریمه صادر شده را بیش از 133 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی گفت: به منظور برخورد با متخلفان پرخطر و جلوگیری از بروز حوادث جاده ای ، طی این مدت 14 هزار و 215 موتورسیکلت متخلف و حدود 10 هزار خودرو توقیف شد.
این مقام پلیس راهور موتورسواران را به عنوان آسیب پذیرترین قشر در تصادفات جاده ای یاد کرد.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران با اشاره به راه اندازی مرکز پایش تصاویر ترافیکی در شهرستان ورامین گفت: امروز جامعه به سمت حذف فیزیکی پلیس در خیابان ها و معابر و استفاده از تجهیزات الکترونیک در حال حرکت است و راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در مناطق مختلف می تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی را برطرف کند.
همیانی تصریح کرد: نصب و راه اندازی دوربین های شهری ضمن افزایش امنیت جامعه ، درکاهش حوادث رانندگی نیز نقش به سزایی داشته و می تواند سلامت و امنیت ترافیک را تضمین کند.
هفت شهرستان ورامین، قرچک ، پیشوا ، پاکدشت ، دماوند ، فیروزکوه و پردیس زیر نظر فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران قرار دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.