با ما همراه باشید

اتاق خبر

چگونه پلیس افتخاری شویم ؟

خبر استان:

پلیس افتخاری برای تحكیم و توسعه نظم و امنیت اجتماعی به وجود آمده است و براساس آئین نامه مربوطه، كلیه آحاد جامعه با هر مسئولیت و شغلی می توانند پلیس افتخاری باشند.

 به موجب تبصره ۳ ماده ۲۳ قانون استخدامی ناجا، به نیروی انتظامی اجازه داده شده است تا از مشاركت های مردمی در قالب پلیس افتخاری به منظور تحكیم و توسعه نظم و امنیت اجتماعی بهره گیری کند كه براساس آئین نامه مربوطه، كلیه آحاد جامعه با هر مسئولیت و شغلی (اعم از وزیر یا وكیل، مدیر، دانشجو، دانش آموز، كارگر، كارمند و…) می توانند پلیس افتخاری باشند.

علاقه مندان به همكاری و مشاركت در این امر ملی و خداپسندانه می توانند با در دست داشتن اوراق و مدارك هویتی شامل چهار قطعه عكس، تصویر صفحات شناسنامه و كارت ملی، تصویر آخرین مدرك تحصیلی (حداقل سیكل)، سابقه عضویت در بسیج و تصویر سوابق ایثارگری و جانبازی اقدام کنند.

افراد داوطلب در تهران به ساختمان مركزی پلیس افتخاری مستقر در خیابان مطهری – نبش كوه نور و یا كلانتری محل مراجعه کنند و در استان ها و شهرستان ها هم افراد علاقه مند به معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی محل سكونت خود مراجعه کنند.

افراد مراجعه کننده پس از تشكیل پرونده و كسب موفقیت در مراحل مختلف جذب و احراز شرایط عمومی و تخصصی به عضویت پلیس افتخاری درآمده و از امتیازات و نظام حمایتی پیش بینی شده برخوردار می شوند.

خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، بسیجیان، بازنشستگان نیروهای مسلح، فرزندان كاركنان و بازنشستگان نیروهای مسلح، اعضای پیشكسوتان جهاد و شهادت سازمان بسیج و شاغلان دستگاه های كشوری و لشكری در اولویت جذب قرار دارند ضمن این که اعضای افتخاری پلیس براساس نیاز به همراه سایر كاركنان كادر در حوزه های ماموریتی ناجا و در مقاطع زمانی خاص به صورت پاره وقت به كارگیری می شوند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.