با ما همراه باشید

ورامین

آب انبار قدیمی روستای باغخواص ورامین بازگشایی شد

خبر استان : رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ورامین از بازگشایی آب انبار قدیمی روستای باغخواص از توابع بخش مرکزی این شهرستان پس از وقفه ای 20 ساله خبر داد.

شهاب پازوکی گفت: آب انبار قدیمی روستای باغخواص از آثار تاریخی پیش از دوره قاجاریه است که درب آن بیش از دو دهه مسدود شده بود.
وی افزود: احداث مسجد بقیه الله (عج) روستای باغخواص بر روی این آب انبار قدیمی باعث شده بود که هیأت امنای مسجد، درب این اثر تاریخی که دربه آن به حیاط مسجد باز می شد را مسدود کنند که با هماهنگی های به عمل آمده با مسئولان مسجد، این آب انبار پس از 20 سال بازگشایی و آماده استفاده بهینه از آن شده است.
وی اظهار کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، بودجه مناسب برای تعمیر و بازسازی این اثر تاریخی جذب شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
پازوکی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، این اثر تاریخی پس از بازسازی جهت احداث موزه شهدای باغخواص در اختیار روستائیان قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اجرای طرح های بازسازی و مرمت آثار تاریخی ورامین گفت: مجموع بودجه الزامات میراث فرهنگی ورامین در سال جاری حدود 30 میلیارد ریال بوده که تاکنون 4 میلیارد و 500 میلیون ریال معادل یک ششم بودجه، صرف عملیات بازسازی و مرمت شده است.
وی میزان اعتبارات تعمیر و بازسازی اختصاص یافته به آثار تاریخی ورامین را 4 و نیم برابر سال گذشته اعلام کرد.
بیش از 185 اثر تاریخی در ورامین وجود دارد که از این تعداد ، بیش از 90 اثر به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.
منبع : ایرنا

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.