با ما همراه باشید

اتاق خبر

بخشدار مرکزی :محورهای روستایی پاکدشت ایمن شد

خبراستان: بخشدار مرکزی پاکدشت گفت: به منظور سهولت تردد روستائیان و کاهش میزان تلفات جاده‌ای، محورهای روستایی بخش مرکزی پاکدشت ایمن شد.

رضا خانی گفت: محورهای روستایی، از مسیرهای پرتردد به ویژه در ایام کشت و کار محصولات کشاورزی محسوب می‌شود که در صورت عدم توجه و نبود علائم و استاندارد سازی، می‌تواند در صورت بروز حوادث جاده‌ای، تلفات انسانی را به همراه داشته باشد.
وی گفت: پس از اجرای پروژه ایمن سازی محور روستایی قوهه به قلعه‌نو، ایمن سازی محور روستای هدف گردشگری توچال از توابع بخش مرکزی با نصب تابلوهای راهنما و علائم ایمنی و هشدار دهنده در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه علائم جاده‌ای در افزایش ضریب ایمنی راه‌ها نقش مؤثری دارد و زبان گویای جاده‌ها محسوب می‌شود؛ افزود: راهنما و علائم ایمنی و هشدار دهنده که نقش هدایتگر و بازدارنده از تخلفات را دارند با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاکدشت در مسیر روستای هدف گردشگری توچال از توابع بخش مرکزی نصب شد.
خانی تصریح کرد: واقع‌گرایی در تعیین تابلوها و علائم و دقت در انتخاب و محل نصب آن، اعتماد رانندگان را افزایش داده و موجب ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات جاده‌ای خواهد شد.
وی با تأکید بر ساماندهی و ارتقای سطح ایمنی محورهای روستایی خاطرنشان کرد: این پروژه در قالب تعریض، شانه‌سازی، رفع نقاط حادثه خیز، اصلاح قوسی، رنگ آمیزی تیرهای برق، نصب چراغ‌های چشمک زن و دیگر علائم ایمنی ادامه یافته و به زودی محورهای حاجی آباد، فیلستان و جیتو در بخش مرکزی شهرستان پاکدشت ایمن‌سازی می‌شود.
بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت بخش مرکزی پاکدشت همچنین از اجرای پروژه آسفالت معابر روستای قلعه نو املاک خبر داد.
وی گفت: امروز به برکت تلاش‌های دولت تدبیر و امید، شاهد جبران عقب ماندگی‌ها در حوزه روستایی بوده که علاوه بر رضایتمندی روستاییان،باعث دلگرمی و افزایش روحیه خدمت‌رسانی در مسئولان شده و ا ز مهاجرت روستائیان به شهرها می‌کاهد.
خانی افزود: پروژه زیرسازی، جدول‌گذاری، اجرای نهر روسی برای هدایت آب‌های سطحی و آسفالت لاین جنوبی بلوار ۱۴ معصوم روستای قلعه نو املاک با مساحت هزار و مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال اجرا و به بهره برداری رسید.
پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.