با ما همراه باشید

اتاق خبر

فرش ورامین رتبه برتر فرش کلاسیک کشور/ بافنده ورامینی خوش درخشید

خبر استان : انتخاب بافنده ورامینی به عنوان بافنده برتر در حوزه فرش کلاسیک کشور بار دیگر استعداد و توانمندی شهرستان ورامین را در صنعت فرش به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ورامین همواره در حوزه تولید فرش جایگاه ویژه ای را در استان تهران و کشور داشته به طوری که اکنون طرح میناخانی این شهرستان به عنوان اثر ملی به ثبت رسیده است.

حضور بیش از یکهزار بافنده فعال و بافتن بیش از هزار مترمربع فرش در طول سال نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت این شهرستان در این حوزه است.

انتخاب بافنده ورامینی هم به عنوان بافنده برتر بار دیگر استعداد و توانمندی این شهرستان را به نمایش گذاشت.

حسن میرزایی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر ساله جشنواره انتخاب فرش برتر با حضور بافندگان برجسته ایران برگزار می شود.

موفقیت در جشنواره فرش کشور نشان دهنده پتانسیل ورامین در این حوزه است

وی افزود: طی چند روز اخیر پنجمین جشنواره انتخاب فرش برتر با حضور ده ها بافنده فرش از اقصی نقاط کشور در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرش ایران برگزار شد و با رأی و نظر کارشناسان این حوزه، رضا عرب به عنوان بافنده برتر حوزه فرش کلاسیک انتخاب شد.

میرزایی ورامین کراپ شده

میرزایی ادامه داد: کسب عنوان بافنده فرش برتر بسیار با اهمیت و با ارزش است که بار دیگر توانمندی و پتانسیل فعالان این عرصه را در شهرستان ورامین به نمایش می گذارد.

ورامین از استعداد بالایی در حوزه فرش برخوردار است

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین اضافه کرد: اگر سرمایه گذاری در این حوزه افزایش پیدا کند قطعا شاهد موفقیت های هر چه بیشتر بافندگان ورامینی و معرفی هر چه بیشتر فرش این خطه خواهیم بود.

ولی الله عرب رییس اتحادیه بافندگان فرش دستباف ورامین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، کسب این موفقیت در حوزه فرش را بسیار مهم و باارزش عنوان کرد و اظهار داشت: جشنواره فرش برتر همواره با حضور بافندگان برجسته این حوزه برگزار می شود.

کارشناسان برجسته فرش به برتری فرش ورامین رأی دادند

فرش ورامین کراپ شده

وی افزود: در این جشنواره، کارشناسان و داوران متعدد، تمامی آثار را مورد بررسی دقیق قرار داده و فرش های برتر را در حوزه های مختلف انتخاب می کنند.

عرب ادامه داد: رضا عرب بافنده برجسته ورامینی توانست در پنجمین جشنواره فرش برتر کشور در بخش کلاسیک شهری  رتبه برتر را کسب کرده و دیپلم افتخار این جشنواره را از آن خود کند.

وی موفقیت عرب در این جشنواره را استفاده از طرح های جدید و به روز عنوان کرد و ادامه داد: این بافنده ورامینی از جمله معدود بافندگانی است که با تحقیق و جستجو از طرح ها و ایده های جدید در حوزه فرش استفاده می کند و همین امر سبب موفقیت وی در این عرصه شد.

عرب گفت: اگر بافندگان ورامینی نیز از طرح های جدید و مدرن استفاده کنند که مورد استقبال بازار قرار بگیرد، قطعا شاهد رونق بخش فرش در ورامین خواهیم بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.