با ما همراه باشید

اتاق خبر

ارزان‌فروشی کرونا در روزبازارهای جنوب‌شرق تهران ارزان‌فروشی کرونا در روزبازارهای جنوب‌شرق تهران

خبراستان:روزبازارهای شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران، با وجود افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و فوتی‌های ناشی از این بیماری در روزهای اخیر، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و کرونا به راحتی بین مردم شیوع می یابد.

روزی نیست که در یکی شهرستان‌های ورامین، پیشوا ،قرچک و پاکدشت، بازار روزی تشکیل نشود و شمار زیادی از مردم نیز برای تهیه مایحتاج خود در این اماکن حضور پیدا نکنند، بازارهایی که در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد فروخته می‌شود و کرونا نیز به یکی از کالاهای ارزان قیمت قابل عرضه در این اماکن تبدیل شده است.

عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، نزدن ماسک از سوی خریداران و فروشندگان، عرضه بدون مشکل مواد غذایی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی فروشندگان احتمال شیوع ویروس کرونا را در این اماکن بیشتر کرده است.

بسیاری از مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه به دلیل ارزان بودن قیمت کالاهای عرضه شده در این روزبازارها، چشم انتظار برپایی آن‌ها هستند و در اصل این تقاضای مردم است که عرضه را از سوی فروشندگان دوره‌گرد بیشتر کرده و هر روز نیز به شمار فروشندگان و مردمی که در این بازارها حضور پیدا می‌کنند، افزوده می‌شود.

روز جمعه، در شهرستان‌های پیشوا و ورامین و روز پنجشنبه گذشته در شهر پاکدشت بازارهای روز برپا شد، که در این بازار روزها،‌ بیشتر مردم بدون رعایت مسائل بهداشتی، نسبت به خرید کالاهای مورد نیاز خود اقدام می‌کردند.

هر چند که با تعطیلی بازارهای روز، بخشی از اقشار ضعیف جامعه با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند ولی مردم انتظار دارند که با اعمال محدودیت‌های جدید در استان تهران، فعالیت بازارهای روز نیز تعطیل شود تا از افزایش شیوع ویروس کرونا جلوگیری گردد.

احتمال ابتلای افراد به کرونا در بازارهای روز زیاد است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به این که در بازارهای روز مسائل بهداشتی به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود، احتمال ابتلای افراد به کرونا در این اماکن بسیار زیاد است.

دکتر “محمدرضا میرزاحسینیان” افزود: ارتباط نزدیک مردم در بازارهای روز و حضور تعداد زیادی خریدار و فروشنده در این اماکن، ریسک ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد، بنابراین تعطیل شدن این بازار روزها، می‌تواند در قطع شدن زنجیره انتقال بیماری کرونا نقش مهمی ایفا کند.

۹۰ درصد از بازارهای روز ورامین تعطیل شده است

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس دستورالعمل جدید ستاد کرونا، برپایی بازارهای روز ممنوع است و این امر در شهرستان ورامین با جدیت دنبال می‌شود.

“سیدعباس میری” افزود: ۹۰ درصد از بازارهای روز ورامین با وجود مشکلات اقتصادی فراوان فروشندگان،‌ تعطیل شده و تنها چند مورد از این روزبازارها در طول هفته گذشته فعال بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته، فعالیت این بازارها این هفته تعطیل می‌شود.

وی تصریح کرد: اتاق اصناف به تنهایی قادر به جمع‌آوری بازارهای روز نیست و لازم است تا شهرداری و نیروی انتظامی نیز در این زمینه وارد میدان شوند.

بازارهای روز قرچک این هفته تعطیل است

رئیس اتاق اصناف قرچک نیز از تعطیلی بازارهای روز در این شهرستان طی هفته جاری خبر داد.”حمید تاجیک گفت: با تعامل میان اتاق اصناف و شهرداری قرچک، فعالیت بازارهای روز در این شهرستان طی هفته جاری تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شود.

وی تصریح کرد: خریداران این بازارها را اغلب اقشار ضعیف جامعه تشکیل می‌دهند و وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه باعث می‌شود که مردم از برپایی این بازارها استقبال، و بسیاری از مایحتاج خود را از این بازارها تهیه کنند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز سوم مرداد و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسیده است، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.

این مقام وزارت بهداشت افزوده‌بود: تا کنون ۲۴۹ هزار و ۲۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و ۳۶۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.