با ما همراه باشید

اتاق خبر

زندگینامه شهیدان سوریان با اثر انگشت مادر شهدا رونمایی شد

خبراستان کتاب زندگینامه شهیدان منصور سوریان با عنوان “سه مرد افلاکی” با اثری از انگشت مادر این دو شهید سرافراز محسن و منصور سوریان در شهرستان ورامین رونمایی شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین روز پنج‌شنبه در آئین رونمایی از کتاب که با حضور مادر و فرزند شهید سوریان برگزار شد اظهار کرد: امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب، زنده نگاه داشتن یاد وخاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست و همه افراد موظفند تا در ترویج فرهنگ شهادت در جامعه کوشا باشند.
حجت الاسلام سیدکمیل موسوی افزود: اگر یادواره‌ای برای شهدا برگزار می‌شود، کتابی در وصف آنان نگاشته شده و یا با استفاده از هنر، نامی از شهدا برده می‌شود نه برای بالا بردن مقام شهید که در راستای زنده نگاه داشتن و ترویج فرهنگ شهادت است.
وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن تأکید داشته‌اند که شهدا زنده‌اند و نزد ایشان روزی می‌خورند بنابراین کوتاهی افراد در زنده نگاه داشتن یاد شهدا، از ارزش مقام آنان نمی‌کاهد بلکه ما را از فیضی عظیم محروم می‌سازد.
کتاب سه مرد افلاکی، قصه‌هایی از زندگی فرمانده شهید منصور سوریان است که با نویسندگی شعله جهانگیری و توسط موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب با شمارگان هزار نسخه و در ۱۲۴ صفحه به نگارش در آمده و روانه بازار کتاب شده است.
در پایان مراسم رونمایی، این کتاب با اثر انگشت مادر شهید سوریان مزین و به حضار اهدا شد.
شهید منصور سوریان ریحانی پور در یکم فروردین سال ۱۳۳۸ در شهرستان ورامین دیده به جهان گشود و در بیستم شهریور سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
از شهید سوریان یک فرزند دختر به یادگار مانده است.
دشت ورامین در طول دوران هشت سال دفاع مقدس هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم اسلام کرده است.: منبع ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.