با ما همراه باشید

اتاق خبر

افتتاح 2 واحد تولیدی در شهرک صنعتی سالاریه با حضور معاون رئیس جمهور

با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی سالاریه شهرستان ورامین به بهره‌برداری رسید

در جریان سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرستان ورامین که با همراهی استاندار تهران، نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تهران انجام شد، دو واحد صنعتی در زمینه تولید و رنگرزی پارچه در شهرک صنعتی سالاریه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

واحد صنعتی “سیس الوان کیان” در زمینه تولید، رنگرزی، تکمیل و چاپ پارچه به ظرفیت ۲ هزار تن در سال با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

با راه اندازی این واحد که در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع احداث شده، برای ۴۰ نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

همچنین واحد صنعتی “توسعه بافت و تکمیل آپادانا” که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر ۸۴۵ میلیارد ریال از امروز کار خود را آغاز می‌کند، سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن پارچه حلقوی، شامل رنگرزی و چاپ پارچه تولید خواهد کرد.

این واحد نیز در زمینی به مساحت ۱۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع و زیربنای ۵ هزار و ۳۴۶ مترمربع احداث شده و برای ۴۰ نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

دولت ۵۳ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید اختصاص داد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در جریان افتتاح دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی سالاریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۵۳ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در سال جاری درنظر گرفته است.

محمد باقر نوبخت افزود: چند سال است که با همکاری مجلس شورای اسلامی در تصویب تبصره ۱۸ قانون بودجه، امکانی فراهم شده تا تولید کنندگان هم از تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض دولت در رونق بخشیدن به تولید و ایجاد اشتغال استفاده کنند.

او اضافه کرد: در تبصره ۱۸ قانون بودجه، امکان پرداخت مابه‌التفاوت سود نیز پیشنهاد شده تا از این طریق نیز به تولید کنندگان کمک شود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با این مکانیزم برای سال جاری بالغ بر ۵۳ هزار میلیارد تومان در این بخش از تبصره ۱۸ پیش‌بینی شده تا مشکل تولید کنندگان برطرف شود.

نوبخت تصریح کرد: دولت برای اشتغال تک تک استان‌های کشور نیز برنامه‌ریزی منسجم و مدونی طراحی کرده که در آن امکان تأمین سرمایه در گردش و دریافت تسهیلات ارزان قیمت تر از شرایط فعلی درنظر گرفته شده است.

او ادامه داد: مجموعه این اقدامات دولت که در قانون بودجه پیش بینی شده است، فرصت را برای اشتغال تولید کنندگان فراهم می‌کند.

شهرستان ورامین با دارا بودن دو شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه، یک ناحیه صنعتی شهید ملاآقایی و شهرک صنعتی غیردولتی شهدای خیر آباد، از ۷۵۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ برخوردار است.

از مجموع واحدهای تولیدی، ۳۳۰ واحد مجوز صنعتی و ۴۲۰ واحد مجوز از اتحادیه‌های مختلف دارند که بیشترین تعداد آن‌ها در منطقه صنعتی خیر آباد جنوبی مستقرند.

میزان اشتغال واحدهای تولیدی با مجوز صنعتی در حدود ۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم است.

شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق استان تهران واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.