با ما همراه باشید

اتاق خبر

رقابت هنرمندان استان تهران در پنجره مهر

خبر استان : معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران از برگزاری نخستین جشنوراه استانی با عنوان پنجره مهر خبر داد .

سرهنگ صفدر سلیمی در جمع خبرنگاران گفت : بنابر نیاز مبرم جامعه در عرصه فرهنگ سازی جامعه ، مقرر گردید جشنواره ای در بخشهای مختلف فرهنگی و هنری پایه ریزی گردد تا بتوان با بهره مندی از ظرفیت های موجود در این راه گام برداشت .

این مقام مسوول ادامه داد : براین اساس فراخوان نخستین جشنواره استانی پنجره مهر به همت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران و با همکاری ادارات و ارگان های دولتی ،خصوصی و سازمان های مردم نهاد به منظور کاهش،پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات در مهر ۱۳۹۴ همزمان با هفته نیروی انتظامی در شهرستان ورامین «دیار ۱۵ خرداد»با موضوعات پیشگیری و جامعه شناسی ،اعتیاد و چالش های زندگی ،اعتیاد و کودک،اعتیاد و سبک زندگی،اعتیاد و زن،اعتیاد در دوره های مهم رشدی،اعتیاد در آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی ،اعتیاد و در مان ،جامعه ی سالم پایه ریزی گردید .

پنجره مهر

وی اشاره داشت : این رقابت در چهار بخش ؛ ادبی(شعر و داستانک) ، علمی(مقاله های تخصصی، ترویجی و پژوهشی) ، خبری (فضای مجازی،شبکه های اجتماعی) و هنری(عکس،فیلم کوتاه ونمایش های خیابانی) برگزار خواهد شد .

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران سپس به محور های جشنواره اشاره کرد و گفت : رابطه و نقش خانواده و جامعه با اعتیاد به مواد مخدر ، عوامل متاثر و تاثیر گذار و زمینه های شروع و ترک اعتیاد به مواد مخدر ، نقش اشتغال ،اقتصاد ،ازدواج و دوستان در رشد عامل اعتیاد به موا مخدر ، اعتیاد به مواد مخدر از دیدگاه فرزندان،کودکان و نوجوانان و نقش باورهای دینی و اثر بخشی عملکرد پلیس در پیشگیری اجتماعی اعتیاد در کنار ، نقش رسانه های نوظهور در فرهنگ زندگی امروز ، اعتیاد و فرهنگ زندگی و نقش فشار های روانی در زندگی امروز از جمله محورهای مورد نظر میباشد .

سلیمی اشاره کرد : کودکان خیابانی و اعتیاد ؛ کودک،خانواده و جامعه ؛ کودک،خانواده و فرهنگ ؛ کودک،خانواده و اوقات فراغت و همچنین نقش ورزش در ارتقاء بهداشت روانی افراد ، مدیریت روابط بین فردی و مهارت های مقابله ای و روانشناسی و مهارت های زندگی در کنار موضوعات دیگری مثل زن،باروری و بهداشت روانی ؛ زن،فرهنگ و تعارضات بین نقشی ؛ زن،اعتیاد و زندگی امروز با قرار گرفتن موضوعات دیگری با نام ؛ پدیده غفلت در کودکان پیش دبستانی و دبستانی و بحران هویت در این مقوله گنجیده شده است .

وی افزود : دوره های رشدی،اهداف آموزشی و شیوه های تدریس ؛ فلسفه آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی ؛ ویژگی های آموزگار کارآمد در مقاطع مختلف تحصیلی؛ اختلالات یادگیری و نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی و روانشناسی و پیشگیری از آسیب اعتیاد ، روانشناسی ، حمایت اجتماعی و جامعه سالم از دیگر بخشها خواهد بود .

این مسوول سپس به بخش ادبی اشاره ای داشت و گفت :

۱-در این بخش شاعران می توانند در قالب های مختلف شعری (کلاسیک و نیمایی) با موضوعات و اولویت های مطرح شده در این جشنواره به صورت رقابتی شرکت نمایند.

۲-در موارد ارسالی اشعار، محدودیت سن و تعدادآثار وجود ندارد.

۳-آثار ارسالی نباید قبلا در جشنواره دیگر شرکت کرده باشد .

۴-آثار برتر و برگزیده ی شاعران پس از داوری به صورت کتاب مستقل به چاپ می رسد.

۵-به نفرات اول تا سوم آثار(نیمائی و کلاسیک)بطور جداگانه تندیس،دیپلم افتخار،لوح تقدیر و سکه ی بهار آزادی تعلق می گیرد.

۶-متقاضیان در این بخش باید اشعار خود را بصورت تایپ شده با ذکر مشخصات فردی،میزان تحصیلات،آدرس دقیق و شماره ی تماس به دبیر خانه نخستین جشنواره استانی پنجره مهر ارسال نمایند.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران با توصیف بخش ادبی داستانک اظهار داشت :

۱-در این بخش نویسندگان می توانند با موضوعات و اولویت های مطرح شده در این جشنواره به صورت رقابتی شرکت نمایند.

۲-در موارد ارسالی آثار، محدودیت سن و تعدادآثار وجود ندارد.

۳-آثار ارسالی نباید قبلا در جشنواره دیگر شرکت کرده باشد .

۴-آثار برتر و برگزیده ی نویسندگان پس از داوری به صورت کتاب مستقل به چاپ می رسد.

۵-به نفرات اول تا سوم آثار برگزیده تندیس،دیپلم افتخار،لوح تقدیر و سکه ی بهار آزادی تعلق می گیرد.

۶-متقاضیان در این بخش باید آثار خود را بصورت تایپ شده با ذکر مشخصات فردی،میزان تحصیلات،آدرس دقیق و شماره ی تماس به دبیر خانه نخستین جشنواره استانی پنجره مهر ارسال نمایند.

وی بخش علمی(مقاله های تخصصی، ترویجی و پژوهشی) را مورد بحث قرار داد و گفت :

  • در این بخش استادان،دانشجویان،نخبگان،فرهیختگان و عموم شهروندان می بایست با موضوعات و اولویت های مطرح شده در این جشنواره به صورت رقابتی شرکت نمایند.
  • متقاضیان، مقالات تخصصی خود را به صورت تایپ با نرم افزار word حداکثر ۲۵ صفحه با قلم «میترا»و سایز ۱۶ (تاکیدا با موضوعات و محور های جشنواره) با ذکر مشخصات فردی،میزان تحصیلات،آدرس دقیق و شماره ی تماس به دبیر خانه نخستین جشنواره استانی پنجره مهر ارائه نمایند.
  • در موارد ارسالی محدودیت سن وجود ندارد.
  • هر شرکت کننده فقط می تواند با یک اثر در این بخش شرکت نماید.
  • مقالات نباید در جایی دیگر ارائه شده باشد.
  • چکیده ی مقالات برتر و برگزیده پس از داوری به صورت کتاب مستقل چاپ می گردد.
  • به نفرات اول تا سوم آثار برگزیده تندیس،دیپلم افتخار،لوح تقدیر و سکه ی بهار آزادی تعلق می گیرد.

سلیمی در ادامه در خصوص بخش خبری(فضای مجازی و شبکه های اجتماعی) گفت :

  • تهیه، تولید و ارسال آثار رسانه ها و یا شبکه های اجتماعی می بایست با موضوع پیشگیری و درمان مواد مخدر و متناسب با موضوعات و محور های جشنواره باشد.
  • در موارد ارسالی محدودیت سن و آثار وجود ندارد.
  • آثار نباید در جشنواره های قبل شرکت داده شده باشد.
  • شرکت کنندگان باید مطالب خود را در قالب cd به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی پنجره مهر ارسال نمایند.
  • آثار برتر در نمایشگاه ویژه ای در ایام جشنواره ارائه می گردد.

۶-آثار برگزیده در این بخش (که از بیشترین و بهترین گزارش خبری از حیث بار کمی و کیفی برخوردار باشد) با ارایه ی اسامی شرکت کنندگان توسط مدیر اطلاع رسانی جشنواره، طبق فرمت خاص و مستند، نسبت به بهترین رسانه هایی که در طول برگزاری جشنواره به ارسال مقدار بیشتر و تولید دست اول خبر اقدام نموده اند بنا به تشخیص هیات داوران مجرب با نظارت دبیر علمی و مدیر اطلاع رسانی جشنواره، به نفرات (اول تا دهم) تندیس، لوح تقدیر و هدایای با ارزش تعلق می گیرد و همچنین نفرات برگزیده ی (اول تا سوم)این بخش از دیپلم افتخار برخوردار می شوند.

این مسوول در خصوص بخش هنری(عکس، فیلم کوتاه و نمایش خیابانی) اظهار داشت :

در بخش هنری این مسابقه ، هنرمندان و عموم شهروندان میتوانند در قالب های عکس ،فیلم کوتاه و نمایش خیابانی به موضوعات و الویت های مطرح شده در این جشنواره شرکت نمایند.

الف)عکس

  • در این قسمت، ارسال آثار عکس به دو روش تلفن همراه با کیفیت و دوربین پیشرفته، متناسب با موضوعات و محور های جشنواره امکان پذیر است.
  • ارسال آثار از پنج عکس تجاوز نکند.
  • عکس ها را باید در فرمت JPG به صورت DVDبه دبیر خانه نخستین جشنواره استانی پنجره مهر ارسال نمایند.
  • عکس های با دوربین تلفن همراه کیفیت بالا نیز با ارسال به ایمیل دبیرخانه ی قابل داوری بوده و نباید در هیچ جشنواره ای شرکت داده شده باشد.
  • آثار برگزیده قسمت عکس پس از داوری در زمان برگزاری جشنواره به طرق مختلف و جذاب مورد رو نمایی و در معرض دید علاقمندان در نمایشگاه قرار می گیرد.
  • به نفرات اول تا سوم آثار برگزیده تندیس،دیپلم افتخار،لوح تقدیر و سکه ی بهار آزادی تعلق می گیرد.

ب)فیلم های کوتاه

۱-فیلم های کوتاه باید حداکثر ۱۰ دقیقه باشند

۲-فیلم ها در قسمت های کوتاه (داستانی-مسنتد-نماهنگ) متناسب با موضوعات و محور های جشنواره مورد ارزیابی قرار می گیرند.

۳-فیلم ها باید در جشنواره دیگری شرکت داده نشده باشند.

۴-فیلم ها باید تولید سال ۱۳۹۲ به بعد باشند.

۵-متقاضیان باید فیلم ها را با فرمت AVIبه صورت DVDبه دبیر خانه نخستین جشنواره استانی پنجره مهر ارسال نمایند.

۶- به نفرات اول تا سوم آثار برگزیده تندیس،دیپلم افتخار،لوح تقدیر و سکه ی بهار آزادی تعلق می گیرد.

ج)نمایش های خیابانی:

۱-نمایش ها باید به صورت خیابانی و میدانی و حداکثر ۲۰ دقیقه باشند.

۲-نمایش ها باید تولید سال ۱۳۹۲ به بعد باشند.

۳-بازیگران و عوامل نمایش باید بومی استان تهران و شهرستان های وابسته به استان باشند.

۴-نمایش ها نباید در هیچ جشنواره دیگر شرکت کرده باشند.

۵-متقاضیان در این بخش باید فیلم نمایش خود را به همراه یک صفحه از طرح و خلاصه نمایش و ۵ عکس از اجرا در قالب DVD به دبیر خانه نخستین جشنواره استانی پنجره مهر ارسال نمایند.

۶-به نفرات اول تا سوم این قسمت لوح تقدیر، تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جوایز نفیس نقدی تعلق می گیرد.

وی سپس با اشاره به نکات قابل اهمیت در این جشنواره گفت : مهلت ارسال آثار تاپایان وقت اداری ۱۵ شهریور ماه سال جاری می باشد و به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود ، زمان برگزاری جشنواره در ماه مهر سال جاری همزمان با هفته نیروی انتظامی در شهرستان ورامین به مدت یک هفته می باشد که زمان برگزاری هر قسمت یا هر بخش در روز های با شکوه هفته ناجا، متعاقبا توسط دبیر علمی جشنواره اعلام می شود ، در حال حاضر طبق حکمی از سوی سردار سیروس فتحی، فرماندهی محترم انتظامی جنوب شرق استان تهران، جناب آقای سرگرد مهدی شیر محمدی بعنوان دبیر اجرایی و دکتر مهرداد مجتهدی بعنوان دبیر علمی جشنواره “پنجره ی مهر” مورد انتصاب قرار گرفته اند ، توضیحات بیشتر و مورد نیاز علمی و محتوایی در باره ی احکام مدیران هر بخش یا قسمت جشنواره فقط توسط دبیر علمی جشنواره در فرصت مناسب اعلام می گردد ، دبیر خانه جشنواره در اجرای موارد پیش بینی نشده در فراخوان مختار می باشد ،در حین برگزرای جشنواره کارگاه های آموزشی نیز برگزار می شود ، شرکت کنندگان حتما همراه آثار، مشخصات فردی، میزان تحصیلات،آدرس دقیق و شماره ی تماس خود را درج و ارسال نمایند ، علاقمندان جهت اطلاع بیشتر به نشانی سایت……… مراجعه و یا با شماره های …….مختص دبیر خانه ی جشنواره، تماس حاصل فرمایند ، روش ارسال آثار به دو روش (ایمیل) و (نشان پستی دبیر خانه ی جشنواره) میسر می باشد.

سرهنگ سلیمی در پایان گفت : علاقه مندان میتوانند آثار خود را به آدرس اینترنتی ejtemai.mehr94@gmail.com ارسال نمایند و در صورت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.panjerehmehr.com و یا شماره های ۳۶۲۸۸۳۵۰ و ۲۱۸۶۳۴۱۵ تماس حاصل نمایند .

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.