با ما همراه باشید

اتاق خبر

قرچک از شهرهای مذهبی با اعتقادات بسیار قوی استان تهران است/ثبت ۲۵۰ هیئت مذهبی قرچک در سامانه طوبی

خبر استان:سرپرست فرمانداری قرچک گفت: شهرستان قرچک با ثبت ۲۵۰ هیئت مذهبی قرچک در سامانه طوبی از شهرهای مذهبی با اعتقادات بسیار قوی استان تهران است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قرچک، بهمن خطیبی که به همراه تعدادی روسای ادارات و مسؤولان شهرستان در بین عزاداران مسجد امام رضا (ع) حضور پیداکرده و به عزاداری سرو سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) پرداختند.

وی اظهار داشت: وقتی در مراسم‌های شهادت امام حسین (ع) شرکت می‌کنید با خلوص نیت در مراسم حاضر شوید تا بتوانید از این روزهای عزیز استفاده و بهره لازم و کافی را ببرید.

خطیبی گفت: این بازدیدها و حضور در هیئت‌های مذهبی در سطح شهرستان ادامه‌دار خواهد بود تا هم از نزدیک با محیط اجتماعی شهرستان آشنا شویم و از نزدیک با مردم در خصوص مشکلات موجود آشنا خواهیم شد.

سرپرست فرمانداری قرچک افزود: شهر قرچک طبق آمار رسمی و ثبت‌شده در سامانه طوبی ۲۵۰ هیئت مذهبی دارد که دراین‌بین بیش ۸۰ مسجد و حسینیه نیز در ایام ماه محرم فعال هستند که با این آمار از شهرهای مذهبی با اعتقادات بسیار قوی استان تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: افتخاری است که در شهرستانی که پرچم‌دار بیشترین هیئت مذهبی در استان تهران است و همه مردم خادم و عزادار امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) هستند خدمت می‌کنم، بنده نیز در کنار این مردم به عزاداری خواهم پرداخت و حضور پررنگ‌تری را در شهرستان از مجموعه فرمانداری خواهید دید.

خطیبی بیان داشت: عزاداری کردن برای حضرت سیدالشهدا (ع) وزنده نگه‌داشتن واقعه کربلا و برگزاری مراسم‌های عزاداری که از ۱۴۰۰ سال پیش شروع‌شده و تا امروز ادامه دارد و روزبه‌روز هم پررنگ‌تر می‌شود.

سرپرست فرمانداری قرچک تصریح کرد: اعتقاد مردم به حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) ستودنی است. در این ایام اقلیت‌های دینی هم در کشور ما هم عزاداری می‌کنند که برگرفته از تأثیر قیام عاشورا است.

وی خاطرنشان کرد: علت تأثیرگذاری قیام امام حسین (ع) برپایی تکیه‌ها و هیئت‌های مذهبی در مساجد و منازل است که جوانان و نوجوانان اقدام به برپایی تکیه‌ها کردند.

خطیبی در پایان گفت: در مراسم عزاداری سرور سالار شهیدان دشت نینوا همه مردم با قومیت‌های مختلف با اتحاد و همدلی کنار هم حضور پیدا می‌کنند و به عزاداری می‌پردازند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.