با ما همراه باشید

اتاق خبر

معادن متروک مهمترین عامل آلودگی هوای پاکدشت است

خبر استان : رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: معادن متروک اطراف این شهرستان مهم ترین عامل آلودگی هوا در این منطقه است.

محمود رضا سعید پور  افزود: وجود معادن متروکه در حاشیه شهرستان پاکدشت و سوء استفاده افراد سودجو از آن برای انتقال و تخلیه غیرمجاز انواع پسماندها و سوزاندن آنها از جمله مهمترین عوامل آلودگی هوا در این شهرستان است.

وی افزود: وجود معادن متعدد شن و ماسه در اطراف شهرستان باعث شده تا پس از سال ها استحصال از آنها، گودال های متعددی در این مناطق ایجاد شود که وجود چنین اماکنی شرایط را برای عده ای از افراد سود جو فراهم می کند که بتوانند نسبت به تخلیه غیرمجاز انواع پسماند به ویژه از شهرهای همجوار و تهران اقدام کنند.

وی گفت: برخی از این افراد سودجو پس از تخلیه زباله ها برای این که رد پایی از زباله های باقی نگذارند نسبت به آتش زدن آنها اقدام می کنند که این امر باعث آلوده تر شدن هوا، خاک و منابع آب می شود.

سعید پور افزود: سال گذشته دو تن از افرادی که از این گودها سوء استفاده می کردند از طریق مراجع قضایی تحت تعقیب قرار گرفتند و در نتیجه بخش قابل توجهی از ضایعات سوزی ها و تخلفات مربوط به تخلیه پسماندها کاسته شده است، ولی هنوز نیز در برخی از مواقع این نوع تخلفات صورت می گیرد.

وی گفت: با توجه به این که شهرستان پاکدشت در مسیر ترانزیتی شرق کشور قرار دارد، رها شدن لاستیک های فرسوده و آتش زدن آن در نقاط مختلف این مسیر در محدوده شهرستان نیز باعث آلودگی شدید هوا می شود .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت تصریح کرد: کارشناسان و بازرسان این اداره با انجام طرح های پایش شبانه روزی نسبت به سرکشی از مناطق مختلف این شهرستان اقدام کرده و با موارد تخلف برخورد جدی خواهند کرد.

شهرستان پاکدشت با 450هزار نفر جمعیت در20 کیلومتری جنوب تهران قرار دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.