با ما همراه باشید

اتاق خبر

۲۰۰ زندانی ورامینی صاحب شغل شدند

خبر استان : با افتتاح مجتمع دوخت صنعتی در ندامتگاه خورین ورامین و احداث سه کارگاه، بیش از ۲۰۰ زندانی این ندامتگاه صاحب شغل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز مراسم افتتاحیه مجتمع دوخت صنعتی ندامتگاه خورین ورامین با حضور رحیم مطهر نژاد مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور، میرمحمدعلی نجفی مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت و جمعی از مسئولان و مدیران شهرستان ورامین برگزار شد.

رحیم مطهرنژاد با اشاره به این موضوع که زندان ورامین هیچ اشتغالی نداشت اظهار داشت: زندان ورامین هیچ گونه اشتغالی برای زندانیان خود نداشت و امروز با احداث سه کارگاه در این ندامتگاه بیش از ۲۰۰زندانی صاحب شغل شدند.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و تجهیز کارگاه ها، تعداد افراد مشغول به کار در این ندامتگاه از ۲۰۰ زندانی به ۳۰۰ زندانی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به رایزنی های انجام شده با کارخانجات و شهرداری برای به کارگیری زندانیان ادامه داد: با شهرداری و برخی کارخانجات قرارداد بستیم تا زمینه اشتغال زندانیان فراهم آید به طوری که برخی از زندانیان داخل زندان و برخی بیرون از زندان به فعالیت می پردازند.

این مسئول اضافه کرد: برخی که دارای تخلفات سبک بوده یا سند گذاشته اند در بیرون از زندان به کار می پردازند که بر این اساس حقوق دریافتی بین زندانی و خانواده وی تقسیم می گردد.

لازم به ذکر است به گفته مسئولان طی دو سال برای اشتغال زندانیان  ۶ میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال هزینه شده که دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برای ساخت سوله، یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال برای خرید چرخ خیاطی، یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال برای هزینه تشکیلات و ۹۵ میلیون ریال برای باقی هزینه ها مصرف شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.